سیدرضا صالحی امیری،مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر نقش پژوهش و مطالعه گفت: اگر سرمایه گذاری در حوزه مصرف فرهنگی را افزایش دهیم هزینه های مربوط درمان و امنیت را صرفه جویی خواهیم کرد.

سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی، مساوی با کاهش هزینه‌های درمان و امنیت است

سلامت نیوز: سیدرضا صالحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر نقش پژوهش و مطالعه گفت: اگر سرمایه گذاری در حوزه مصرف فرهنگی را افزایش دهیم هزینه های مربوط درمان و امنیت را صرفه جویی خواهیم کرد.

مشاور رییس جمهور درگفت وگو با ایسکانیوز در خصوص اقدامت صورت گرفته از سوی کتابخانه ملی در هفته پزوهش گفت: معاونتی به اسم معاونت پژوهشی داریم که کار آن انجام پژوهش های بنیادین است در حال حاضر به صورت ثابت تولیداتی داریم که از جمله کارهایی که این معاونت انجام داده است تاریخ پهلوی دوم بوده است.4 جلد این پژوهش رونمایی شده و این مطالعه در 50 جلد ادامه خواهد داشت.
او در ادامه تصریح کرد : کار ارزشمند دیگری که کتابخانه ملی انجام داده است، معرفی دانشمندان کشور است که از کارهای ماندگار کشور خواهد بود؛ علاوه بر این صدها فعالیت و پروژه های پژوهشی دیگر در این مجموعه در دست اجراست.
صالحی در ارتباط با طرح هایی که کتابخانه ملی برای همکاری پژوهشگران و پژوهشگاه ها در دست اقدام دارد گفت: یکی دیگر از اقدامات کتابخانه ملی راه اندازی معاونت پژوهشی است که به همراه پژوهشکده، مرکز ایران شناسی و مرکز اسلام شناسی کتابخانه ملی دوکار همزمان را انجام می دهند. یکی از این خدمات در اختیار گذاشتن اسناد و کتاب به مردم جامعه است  و کار دیگر آن پژوهش است.

رئیس کتابخانه ملی در ادامه در خصوص حمایت کتابخانه ملی از پژوهشگران اعلام کرد: کتابخانه ملی به همه پژوهشگران، اساتید، دانشجویان خدمات ارائه می‌دهد؛ هر نوع خدماتی که در کتابخانه موجود باشد؛ از جمله ارائه اسناد، کتاب و مدارک که برای پژوهشگران در دسترس است.
مشاور رئیس جمهور در پایان وضیعت فعلی جامعه را در زمینه مصرف فرهنگی وخیم دانست و تصریح کرد: یکی از نگرانی های جدی ما این است که بیشتر آسیب های فرهنگی جامعه از پایین بودن سطح مصرف فرهنگی است. من معتقدم اگر مصرف فرهنگی در جامعه ما ارتقا پیدا کند آسیب های اجتماعی هم کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین به جای سرمایه گذاری برای بهداشت و دیگر حوزه ها که البته آن هم یک ضرورت است، اگر سرمایه گذاری در حوزه مصرف فرهنگی را افزایش دهیم هزینه های مربوط به درمان و امنیت را در زمان مشخصی صرفه جویی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha