شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 132601

متخصصان اسپانیایی معتقدند به شیوه‌ای دست یافته‌اند که می‌توانند با استفاده از سیستم ایمنی بدن رشد موهای جدید سر را ممکن سازند.

سلامت نیوز: متخصصان اسپانیایی معتقدند به شیوه‌ای دست یافته‌اند که می‌توانند با استفاده از سیستم ایمنی بدن رشد موهای جدید سر را ممکن سازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در سال 2014 متخصصان توانستند بر اساس مطالعات خود بینایی را به نابینایان و قدرت شنوایی را به ناشنوایان برگردانند اما در این سال درمان طاسی سر و از دست رفتن مو همچنان به نتیجه کامل و قابل تایید نرسید. اما ظاهرا این رویا در سال 2015 محقق می‌شود چون گروهی از متخصصان اسپانیایی ادعا کرده‌اند که بر اساس یافته‌های جدید خود می‌توانند در سال آینده میلادی روشی را برای درمان طاسی سر ارائه دهند.

به گفته این متخصصان می‌توان با استفاده از سیستم ایمنی بدن و تحریک سلول‌های بنیادی در اطراف پوست به رشد موهای جدید کمک کرد. متخصصان بر آن شدند تا از این شیوه برای مقابله با مشکل شایع از دست رفتن مو استفاده کنند. در این مطالعه متخصصان اسپانیایی با کمک ماکروفاژها (یاخته‌هایی با قدرت بیگانه‌خواری)، سلول‌های بنیادی در فولیکول‌های مو در بخش غیرالتهابی پوست را فعال کردند. این یافته به شکل تصادفی و هنگامی حاصل شد که متخصصان مشاهده کردند تجویز داروهای ضدالتهابی به موش‌ها برای رشد مجدد موهای آن‌ها عوارض جانبی دارد.

دکتر «میرنا پرکس – مورنو» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در بررسی انجام شده مشخص شد رشد موها با واکنش ایمنی بدن ارتباط دارد. اگرچه ماکروفاژها سلولهای سیستم ایمنی به حساب می‌آیند که به مقابله با عفونت و بهبود زخم کمک می‌کند اما ظاهرا می‌توانند در فعال ساختن سلول‌های بنیادی پوست نیز نقش داشته باشند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، اگرچه این مطالعه در مراحل اولیه است اما متخصصان امیدوارند بتوانند آن را روی نمونه‌های انسانی با موفقیت به انجام برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha