"غلامرضا جاودان" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد سنتی همچون تریاک، حشیش و هرویین به مواد صنعتی و شیمیایی و استفاده از قرصهای روان‌گردان تهدید جدی است.

آگاه‌سازی جوانان مانع گرایش آنان به مواد مخدر می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: آگاه‌سازی جوانان مانع گرایش آنان به سمت اعتیاد و مواد مخدر می‌شود.
غلامرضا جاودان روز یکشنبه به ایرنا گفت: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد سنتی همچون تریاک، حشیش و هرویین به مواد صنعتی و شیمیایی و استفاده از قرصهای روان‌گردان تهدید جدی است. وی اظهار داشت: برای مقابله و ریشه‌کنی این معضل و پیشگیری از گرایش جوانان به این نوع مواد افیونی نیاز به استفاده از تمام توان علمی و فرهنگی است.
او اضافه کرد: جایگزینی مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به جای مواد مخدر سنتی، نسل جوان را بطور جدی تهدید می‌کند. وی افزود: با اقدام‌های انجام شده استفاده از موادمخدر سنتی در کشور کاهش یافته اما گرایش به مواد صنعتی و شیمیایی رو به افزایش است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رسانه‌های ارتباط جمعی و دستگاه‌های فرهنگی نقش موثری در پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر دارند. اوی افزود: برای پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر، باید خانواده‌ها را آگاه کرد تا در صورت گرفتار شدن یکی از اعضای خانواده با این معضل به صورت منطقی و علمی برخورد کنند.
وی همچنین گفت: امروزه مواد مخدر به عنوان یکی از پرسودترین تجارتهای غیرقانونی در جهان مطرح است و گردش مالی سالانه آن ‪ ۱۵۰۰‬تا دو هزار میلیارد دلار است. او اضافه کرد: در همین زمینه افزایش کشت خشخاش در افغانستان و مرزهای طولانی ایران با دو کشور پاکستان و افغانستان تهدید جدی برای سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود. وی ادامه داد: افزایش کشت خشخاش به صورت گسترده در افغانستان نشانگر برنامه‌ریزیهای توطئه‌آمیز خارجی برای افزایش سطح اعتیاد در منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha