افراد به‌ویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی حتما هر روز با هر وعده غذایی، پیاز بخورند تا سلامت باشند.

سلامت نیوز: افراد به‌ویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی حتما هر روز با هر وعده غذایی، پیاز بخورند تا سلامت باشند.

به گزارش شفقنازندگی، سایت پزشکی «پسیون سانته» در مقاله‌ای نوشت: پیاز یکی از سبزیجات معطر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، کم کالری است و اثر زیاد و مفیدی در برابر انواع سرطان و بیماری‌های قلبی‌‌ و عروقی دارد.
پیاز یک طعم‌دهنده بسیار عالی در غذاهاست؛ برخی به دلیل بدبو شدن دهان، پیاز خام نمی‌خورند اما بزرگترین اشتباه زندگی‌شان در این است چون اگر با خواص پیاز آشنا شوند، مطمئنا هیچ‌وقت آن را به هیچ دلیل کنار نمی‌گذارند؛ بدبو شدن دهان را می‌توان با آدامس، دارچین، چای خشک، موز، جعفری و کیوی برطرف کرد اما با کنار گذاشتن پیاز از پیشرفت بیماری نمی‌توان جلوگیری کرد.
پیاز دارای ویتامین C، کورسیتین و فلاونویید، منگنز، ویتامین B٦، تریپتوفان، فیبر، فسفر، مس، پتاسیم و فولات است و باعث کاهش قندخون، کلسترول و تری‌گلیسرید می‌شود.
پیاز، تری‌گلیسریدهای چربی‌های انباشته شده در بافت بدن (در شکم و ران‌ها) را کاهش می‌دهد، به دلیل داشتن فیبر گرسنگی را کاهش می‌دهد و باعث لاغری می‌شود و این خود به سلامت قلب کمک می‌کند زیرا چاقی نیز یکی از دلایل مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی است.
به گفته دانشمندان، پیاز را به هر شکلی (خام یا پخته) در رژیم غذایی خود استفاده کنید زیرا از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی حتما هر روز با غذا پیاز بخورند چراکه خوردن پیاز با غذای چرب از فعالیت مضر چربی در لخته شدن خون جلوگیری  می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha