یك دانشمند استرالیایی كه موفق به ساخت واكسنی برای سرطان دهانه رحم شده بود با انجام تحقیقاتی دیگر به نتایجی دست یافته است كه می‌تواند راه را برای ساخت واكسن سرطان پوست هموار كند.

به گزارش سلامت نیوز، پروفسور یان فریزر به روزنامه تلگراف بریتانیا گفت كه آزمایشات اولیه بر روی حیوانات نتایج مثبتی را داشته است و احتمالاً دوره آزمایشی آن بر روی انسان از سال آینده آغاز خواهد شد.
وی گفت: اگر ما به نتایج خوبی دست پیدا كنیم با نهایت سرعت به كار ادامه خواهیم داد.
فریزر امروز یافته‌های خود را به كنگره تحقیقات پزشكی و سلامت استرالیا ارائه خواهد داد و اعلام كرد كه دستیابی به واكسن سرطان پوست بین 5 تا 10 سال آینده ممكن خواهد شد.
این واكسن بر روی كوكان بین 10 تا 12 سال برای جلوگیری از ابتلای آنها به سرطان پوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این بیماری هر ساله در استرالیا باعث مرگ حدود 1600 نفر می‌شود.
واكسن جدید با هدف قرار دادن papillomavirus یك عفونت رایج كه می تواند سلولهای غیر عادی را تبدیل به بافتهای سرطانی كند مانع بروز سرطان پوست می‌شود.
فریزر كه از محققان دانشگاه كوینزلند است و موفق به ساخت واكسن "گارداسیل" برای درمان سرطان دهانه رحم شده و بیان می كند كه كل دوره كاری وی صرف تحقیق بر روی رابطه papillomavirus و سرطان ها شده است، اعلام كرد كه هنوز مشخص نیست این ویروس عامل چه تعداد از سرطان‌های پوست است.
سالانه حدود 400 هزار نفر در كشورهایی كه در معرض تابش نامناسب آفتاب هستند به سرطان پوست دچار می‌شوند و فریزر معتقد است كه حتی اگر این واكسن بر روی انسانها مؤثر واقع شود مردم نباید محافظت از پوست خود در برابر آفتاب را متوقف كنند.
وی گفت: واكسن هیچ‌گاه جایگزین مناسبی برای پیشگیری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha