پژوهشگران با بررسی وضعیت سلامت سالمندان در كشورهای مختلف اروپایی دریافتند؛ دوره‌های سلامت در بین افراد سالمند در كشورهای مختلف متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز، به گفته پژوهشگران؛ این تفاوت حتی در سالمندانی كه عمر طولانی دارند نیز دیده می‌شود.

مطالعه‌ اخیر نشان داد كه مردم كشورهای استونی، لتونی و فنلاند پس از سن 50 سالگی، سالهای كمتری را در سلامت مطلوب به سر می‌برند.

وضعیت مردم در انگلیس از این حیث نسبتا بهتر است به طوری كه تا حدود 20 سال پس از سن 50 سالگی در شرایط سلامت تقریبا مطلوبی هستند.

پژوهشگران دانشگاه لیسستر در انگلیس با ارائه آمار فوق در نشریه لانست تاكید كردند كه در اختیار داشتن این آمار دولتها می‌توانند به نیازهای بهداشتی در آینده توجه بیشتری داشته و در پاسخگویی به آنها بهتر و سریعتر عمل كنند.

پژوهشگران ابتدا اطلاعات مربوط به طول عمر افراد را جمع آوری كرده و سپس افراد مسن‌تر را در هر كشور مورد مطالعه قرار داده و بررسی كردند كه در كدام كشورها سالمندان بیشتر احساس بیماری می‌كنند و توانایی‌هایشان برای انجام فعالیتهای معمول روزانه محدود می‌شود.

آنها از این معیار برای بررسی « سالهای زندگی سلامت» در افراد مسن استفاد كردند.

گفتنی است، پژوهش فوق روی زنان و مردان سالمند در كشورهای انگلیس، سوئد، فرانسه، اسپانیا، اتریش، آلمان، فنلاند، دانمارك، استونی و لتونی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha