وزیر بهداشت در سفر به استان هرمزگان گفت: اختصاص نیمی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به پذیرش دانشجوی بومی موجب رفع کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگاری پزشکان می شود .

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت در سفر به استان هرمزگان گفت: اختصاص نیمی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به پذیرش دانشجوی بومی موجب رفع کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگاری پزشکان می شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سید حسن هاشمی در سفر به استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی در بهداشت و درمان، به این معنی نیست که سلامت مردم در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم، بعضی تصور اشتباهی می‌کنند، وقتی پول نداریم باید با تعرفه دولتی خرید خدمت کنیم و هر دستگاهی که در ساخت مشارکت کرد و شما تعرفه دولتی پرداخت کردید و توانستنید با بیمه تکمیلی و بیمه پایه خرید خدمت کنید، چرا باید اصرار داشت که تصدی‌گری با خودتان باشد.

دکتر هاشمی با اعلام کمبود هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان و فرسودگی بیش از نیمی از تختهای موجود گفت: برای تعمیر و تجهیز بیمارستان های فعلی نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

وی قول مساعد داد که در شش ماهه اول سال 94 تجهیزات برای این استان فراهم شود و شاهد ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های استان باشیم.
دکتر هاشمی همچنین در مورد بخش بهداشت هم وعده داد: اعتبار مناسبی برای خانه های بهداشت استان و تامین پزشک مراکز بهداشتی و درمانی اختصاص یابد.

لزوم جلب مشارکت بخش خصوصی با واقعی شدن تعرفه‌ها

وزیر بهداشت واقعی شدن تعرفه‌ها را از راه‌های جلب مشارکت بخش خصوصی خواند و گفت: باید کاری کنید با جلب مشارکت بخش خصوصی در این استان در کنار دیگر اقدامات دانشگاه بتوان شاهد برداشتن قدم های بزرگی بود که در نهایت موجب جلب رضایت و اعتماد مردم شود.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات سال جاری این وزارتخاته در اختیار تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بوده است، از عزم این وزارتخانه برای اختصاص بخشی از اعتبارات سال اینده برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: در این استان نیز این امر را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت برای بخش خصوصی و نیز خرید خدمت تضمینی، این مهم را گامی در جهت رفع برخی کمبودها خواند و در این خصوص از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواست مشارکت صنایع استان را در این امر جلب کند.

اداره هیئت امنایی بیمارستان‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز

وزیر بهداشت در ادامه سخنانش با یاداوری این نکته که بسیار علاقمند بوده است بیمارستان‌ها در قالب هیئت امنایی اداره شوند، تحقق این خواسته را موجب افزایش اختیاراتی همچون جذب نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف دانست.

هاشمی خواهان کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت و کاهش تصدی‌گری دولت در بخش درمان شد و این مسئله را موجب رشد و ارتقای دانشگاه‌ها دانست.

وی با ابراز امیدواری ازپیشرفت طرح‌های توسعه‌ای به تدریج از حل مشکل کمبود پزشک خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین خواهان بومی گزینی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شد و گفت: باید نیمی از پذیرش دانشجویان این دانشگاه به افراد بومی اختصاص یابد و اینکه در گزارشی که ارائه شد اشاره به حضور 26 هزار دندانپزشک شد باید گفت این عده در روستاها و شهرهای کوچک که حضور ندارند و همین نشان دهنده عدم تربیت و توزیع مناسب پزشک در نقاط مختلف استان در نتیجه عدم توجه به بومی گزینی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر افرادی از تمام مناطق استان به عنوان پزشک در بخش‌های مختلف تربیت شوند در همان منطقه به ارائه خدمت می‌پردازند.
هاشمی همچنین ابراز امیدواری کرد پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها و رفع مشکلات اولیه دانشگاه، امکان تربیت نیروی متخصص و فوق تخصص نیز در این دانشگاه فراهم شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: این استان نیازمند نگاه عمیق و حل مشکلات زیرساختی است.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی با قدردانی از دکتر شکاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همکاران وی که عاشقانه و خالصانه مشغول ارائه خدمت به مردم این منطقه هستند، مروری بر اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان داشت و گفت: تامین نیروی متخصص بخش‌های مختلف استان را پییگیری خواهد کرد.

وزیر بهداشت با لزوم اهمیت دادن به بخش آموزش و پژوهش در کنار بخش درمان این مهم را موجب فراهم شدن زمینه جذب استاد و پزشک در استان و توسعه بخش درمان و در نهایت جلب رضایت و اعتماد مردم خواند.

هاشمی با تاکید بر نگاه رئیس جمهور در مسئله اجرای طرح تحول نظام سلامت از برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز جامع خدمات به بیماران صعب العلاج و بیماریهای خاص و ارائه خدماتی نظیر دندانپزشکی ، رادیو تراپی و غیره در ا ین مراکز خبر داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha