دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 13659

محققان بیمارستان مثودیست به منظور ارائه شیوه ای موثر و بدون نیاز به جراحی برای ترمیم نسوج آسیب دیده قلب‌ با تزریق مستقیم سلولهای بنیادین تقویت شده به قلب بیمار قصد درمان انواع اختلالات قلبی عروقی را دارند.

متخصصان بیمارستان مثودیست در هیوستن برای اولین بار به منظور ترمیم نسوج آسیب دیده قلب یک بیمار،‌ سلولهای بنیادین را به صورت متمرکز و مستقیم به قلب بیمار تزریق کردند.

بیماری که با استفاده از این تکنیک تحت درمان قرار گرفته است،‌ مردی 58 ساله بوده و به احتمال قوی تا پایان هفته از بیمارستان مرخص خواهد شد.

به گفته پزشکان برخی از نارسایی های قلبی به حدی وخیم هستند که بیمار چاره ای جز پیوند قلب نخواهد داشت. متخصصان امیدوارند استفاده از این شیوه به رشد مجدد عروق خونی و بازیافت عملکرد مکانیکی نسوج بیمار قلب منجر شود تا بیمار بدون نیاز به جراحی پیوند قلب بتواند به زندگی بازگردد.

در این سیستم پزشکان از قدرتمندترین سلولهای بنیادین موجود در مغز استخوان بیمار‌ استفاده کرده و پس از دستیابی به این سلولها آنها را تا هزار بار تقویت کرده و سپس به قلب بیمار تزریق می کنند. این تزریق با ایجاد شکافی کوچک در سمت چپ قفسه سینه بیمار ایجاد شده و از 25 تزریق مستقل تشکیل می شود که در هر یک میزان معینی از سلولهای بنیادین متمرکز شده به صورت مستقیم به قلب تزریق می شوند.

محققان برای مشاهده تاثیر این شیوه دوره ای آزمایشی را با حضور 40 بیمار ترتیب داده اند که به دو گروه با دو نوع خاص از اختلال قلبی تقسیم شده و هر گروه ازداروهای معمول بیماری های قلبی استفاده می کنند. در عین حال 75 درصد از بیماران سلولهای مرمتی قلبی را که از ترکیبی از سلولهای بنیادین و سلولهای والدین که از خون پدر یا مادر بیمار به دست می آید،‌تشکیل شده است را دریافت می کنند.

به گفته پزشکان تمامی بیمارانی که به این شیوه تحت درمان قرار دارند به مدت 12 ماه پس از انجام درمان تحت نظر خواهند بود و در این مدت تمامی آثار و عملکردهای عروقی و ماهیچه ای قلب تحت نظر بوده تا بتوان از امنیت و تاثیر این درمان اطمینان حاصل کرد.

بر اساس گزارش اینوویشن ریپورت،‌ آمار نشان می دهد که تعداد زیادی از انسانها در سرتاسر جهان به بیماری های مزمن قلبی مبتلا هستند که این بیماری ناشی فعالیت ناهماهنگ قلب بوده که در نتیجه خون به صورت یکنواخت به بدن نخواهد رسید و منجر به اختلالات کلیوی و تنفسی و ... خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha