چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 136735

یک کارشناس طب سنتی گفت: در سر سُفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود زیرا خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در میآورد که خود موجب هضم بهتر غذا میشود.

سلامت نیوز:  یک کارشناس طب سنتی گفت: در سر سُفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود زیرا خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در میآورد که خود موجب هضم بهتر غذا میشود. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, سید جواد علوی درباره تدابیر تقویت معده اظهار داشت: غذا باید به خوبی جویده شود تا کاملاً با بزاق دهان آغشته شود و سپس فرو داده شود.

به گفته وی ممکن است برخی افراد غذا را به خوبی نمیجوند, ولی هیچ وقت دچار مشکلات گوارشی نمیشوند, باید بدانیم که همه افراد دارای سیستم گوارش یکسان نیستند و برخی افراد هستند که دارای معده قوی بوده و جدار ضخیم و مانند سنگدان مرغ است.

این کارشناس طب سنتی افزود: دارندگان چنین معدههایی میتوانند غذاهای سخت و درست نجویده شده را خود نرم کنند.

علوی ادامه داد: برعکس برخی افراد هستند که دارای معده ضعیفی هستند و و جدار آنها نازک است و غدد مترشحه آنها کمتر از حد عادی است, چنین معدههایی تاب و تحمل ندارند. اینگونه افراد باید غذا را زیاد بجوند تا با آب دهان کاملاً آغشته شود و به علاوه کمتر غذا بخورند تا معده آنها از عهده وظایف خود برآیند.

وی گفت: خوب نجویدن غذا خود موجب تنبلی رودهها و تخمیر غذا در دستگاه گوارش می‌شود که خود موجب گازهای بدبویی میکند که جذب خون می‌شود و حتی باعث بوی بد دهان نیز میشود.

این کارشناس طب سنتی افزود: تا قبل از احساس گرسنگی، غذا خورده نشود چرا که خوردن غذای بیش از حد معده را ضعیف می‌کند و هضم غذا را مختل خواهد کرد. صرف غذا با آرامش باشد چرا که تُند خوردن غذا باعث بلع هوا به معده شده و نفخ ایجاد میکند.

علوی بیان داشت: در سر سفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود که خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در میآورد که خود موجب هضم بهتر غذا میشود چرا که خنده و شادی موجب تحریک بیشتر رودهها شده و دفع مواد زائد را تسهیل میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha