سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 137333

کارشناسان سلامت در آمریکا می‌گویند: از آنجا که احتمال ابتلا به سرخک در افراد واکسینه نیز وجود دارد، مصون‌سازی بیشتر برای مقابله شیوع این بیماری ضروری است.

چرا افراد واکسینه هم سرخک می‌گیرند؟

سلامت نیوزکارشناسان سلامت در آمریکا می‌گویند: از آنجا که احتمال ابتلا به سرخک در افراد واکسینه نیز وجود دارد، مصون‌سازی بیشتر برای مقابله شیوع این بیماری ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2014) شیوع بیماری سرخک در 14 ایالت آمریکا گزارش شد که بر اثر آن دستکم 84 نفر به سرخک مبتلا شدند و این در حالی است که از بین این افراد، پنج نفر واکسن سرخک را تزریق کرده بود. کارشناسان سلامت معتقدند برای پیشگیری کامل از شیوع سرخک لازم است پروسه «ایمن‌سازی جامعه» (Herd Immunity) انجام شود.

به گفته پزشکان، ویروس سرخک یکی از آلوده‌کننده‌ترین و مسری‌ترین ویروس‌های موجود است و موجب می‌شود 90 درصد افراد مستعدی که در معرض آن قرار دارند به این ویروس مبتلا شوند. این ویروس هوازی برای ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند و هر فرد مبتلا به این ویروس می‌تواند 18 نفر دیگر را به آن مبتلا سازد.

دکتر «ویلیام شافنر» از مرکز درمانی دانشگاه واندربیلت گفت: پروسه ایمن‌سازی جامعه حائز اهمیت است زیرا هیچ واکسنی فرد را به طور 100 درصد در برابر ویروس مصون نمی‌کند.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت آمریکا، شیوع ویروس سرخک حتی در بین افرادی که واکسن آن را تزریق کرده‌اند نشان‌دهنده ضرورت انجام پروسه «ایمن‌سازی جامعه» است. این پروسه به شرایطی اطلاق می‌شود که بخش مهمی از جامعه در برابر یک بیماری مسری مصون می‌شوند و در نتیجه احتمال شیوع آن کاهش می‌یابد.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: برای جلوگیری از ابتلای فرد به بیماری سرخک دو دوز واکسن MMR (سرخک، سرخجه،‌ اوریون) فرد را در برابر این ویروس 99 درصد مصون می‌سازد در حالی که تزریق یک دوز آن اثرگذاری 95 درصدی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ABC، ویروس سرخک در سال 2000 در آمریکا به مرز ریشه‌کنی رسید و در سال 2004 به پایین‌ترین میزان مبتلایان یعنی 37 مورد رسید. هرچند موارد ابتلا به این ویروس در ایالات متحده به دلیل واکسینه نشدن برخی افراد و افزایش سفرهای بین المللی در حال افزایش است. سال گذشته میلادی (2014) در آمریکا 644 نفر به ویروس سرخک مبتلا شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha