دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: متاسفانه اغلب محصولاتی که در کشور تولید می‌شود با سموم شیمیایی چینی پرورش یافته‌اند که ارتباط مستقیمی با رواج بیماری سرطان دارد.

سلامت نیوز: دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: متاسفانه اغلب محصولاتی که در کشور تولید می‌شود با سموم شیمیایی چینی پرورش یافته‌اند که ارتباط مستقیمی با رواج بیماری سرطان دارد. 

محمد مهدی‌پور در گفت‌وگو با  آنا، محصولی را ارگانیک دانست که در خاک، آب و هوای سالم پرورش یافته باشد و بتواند محصول سالم به جامعه عرضه کند تا به سلامت جامعه بینجامد.به گفته وی هدف انجمن ارگانیک ایران اشاعه فرهنگ تولید و عرضه محصولات ارگانیک در جامعه است.

وی معتقد است که در گذشته از توتون، تنباکو و زنبور برای جلوگیری از آفت زدگی محصولات کشاورزی استفاده می‌شده و خبری از استفاده سم‌های شیمیایی نبوده است. البته امروزه نیز می‌توان با استفاده از کودهای «بایو» که کاملا طبیعی است محصولات را به صورت ارگانیک پرورش داد.

مهدی پور گفت: اغلب سم‌های شیمیایی که امروزه در کشور استفاده می‌شود شیمیایی بوده و به همین علت اثرگذاری درستی ندارد چرا که به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توان سم مناسب از شرکت‌های معتبر خریداری کرد و مجبور به خرید سم‌های چینی هستیم که باید 3 تا 4 بار و در برخی مواقع تا 8 بار آن را به خورد گیاه بدهند تا اثر داشته باشد و آن را از آفت حفظ کند.

دبیر انجمن ارگانیک ایران افزود: همچنین سم پاشی در کشور ما به موقع انجام نمی‌شود و زمانی که آفت به محصول زد کشاورزان اقدام به سم‌پاشی می‌کنند. بنابراین گاهی دیده می‌شود کرم‌ها یا آفت‌ها به محصول راه پیدا می‌کنند.

به گفته وی اکنون همه خاک‌های کشور ما آلوده بوده و در صورتی که بخواهیم محصول ارگانیکی پرورش دهیم، برای آماده‌سازی آن به زمانی 4 ساله نیاز داریم چرا که خاک باید از هرگونه آلودگی و مواد سرطان‌زا پاک شود.

بنابراین به اعتقاد مهدی‌پور هر دخل و تصرفی که انسان در طبیعت ایجاد می‌کند، چه مثبت و چه منفی، آثارش به خود انسان بر می‌گردد و متاسفانه در کشور ما ایران تمامی این دخل و تصرفات از نوع مضر بوده است و نمونه آن را می‌توان در آب و خاک مشاهده کرد.

وی همچنین سونامی سرطانی که در کشور ایجاد شده را ماحصل تولید و استفاده از محصولات غیر ارگانیک و بعضا عمل‌آوری شده با کود شیمیایی دانست و گفت: مواد غذایی که استفاده می‌کنیم ارتباط مستقیمی با بیماری‌هایی که در کشور رواج یافته است دارد. به عنوان مثال اگر شخصی بیمار شود و پزشکان برای او فقط میوه تجویز کنند، هیچ محصولی نمی‌توان یافت که برای سلامتی او مضر نباشد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران تاکید کرد: دولت بایستی در این زمینه سرمایه‌گذاری و از کسانی که محصول سالم و ارگانیک تولید می‌کنند، حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha