چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1376

پدوفیلى كه در ترجمه لغوى آن به فارسى می‌توان تركیب ”بچه‌ باز“ را به كار برد، مشكلى روانى است كه كمتر در محافل عمومى در مورد آن صحبت مى‌شود.

مشكلى به نام پدوفیلى یا بچه بازى

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز به نقل از DW.World ، متخصصان معتقدند پدوفیلى یا بچه‌بازى مشكلى است كه یا به دلایل ژنتیكى و تغییرات هورمونى بروز مى‌كند و یا ریشه در دوران كودكى نحوه تربیت و برخوردهاى اجتماعى فرد دارد. این حالت از دوران بلوغ خود را نشان مى‌دهد و متأسفانه درمان قطعى ندارد.

چندى پیش در آلمان، موضوع یك پلاكار تبلیغاتى تبدیل به بحث روز شد. موضوع  مربوط به پلاكاردى مى‌شد كه  تصویر مردى را نشان مى‌داد كه در ایستگاه راه‌آهن ایستاده و با حالتى آشفته به بچه‌ها نگاه مى‌‌‌‌‌‌كند. پایین تصویر این جمله نوشته شده بود: ”بیشتر از آنى كه دوست دارید بچه‌ها را دوست دارید؟!“ پلاكارد مربوط به پروژه‌اى مى‌شد كه با هدف آگاهى رسانى بیشتر در مورد مشكلى به نام پدوفیلى آغاز به كار كرده بود.

پدوفیلى كه در ترجمه لغوى آن به فارسى میتوان تركیب ”بچه‌ باز“ را به كار برد، مشكلى روانى است كه كمتر در محافل عمومى در مورد آن صحبت مى‌شود. متخصصان معتقدند پدوفیلى یا ”بچه‌بازى“ مشكلى است كه یا به دلایل ژنتیكى و تغییرات هورمونى بروز مى‌كند و یا  ریشه در دوران كودكى نحوه تربیت و برخوردهاى اجتماعى فرد دارد. این حالت از دوران بلوغ خود را نشان مى‌دهد و متأسفانه درمان قطعى ندارد.

با وجود انتقادهاى كه به شیوه اطلاع رسانى در این مورد شد به نظر مى‌رسد این روش موثر بوده است. در مدت شش ماه گذشته پانصد مرد و دو زن با مركزى كه به افراد مبتلا به پدوفیلى كمك مى‌كند تماس گرفته‌اند. افرادى كه احساس مى‌كنند علاقمند به رابطه جنسى با كودكان هستند و از اینكه روزى به دلیلى در چنین شرایطى قرار گیرند و كودكى را مورد آزار جنسى قرار دهند مى‌ترسند.

مردانى كه تا كنون با این مركز تماس گرفته‌اند در محدوده سنى بیست تا شصت سال هستند. مردانى از تمامى طبقات جامعه و گروه‌هاى شغلى متفاوت. نیمى از این افراد خواستار این بوده‌اند در گفتگوى حضورى و گذراندن دوره‌هاى درمانى شركت كنند. در این مركز به متقاضیانى كه سابقه سو ندارند، پیش از این مشكل روانى خاصى نداشته‌اند و معتاد به مواد مخدر نیستند كمك مى‌شود با گذراندن دوره‌هاى درمانى بر مشكل خود غلبه كنند. متخصصان معتقدند وقتى در مورد این مشكل توضیح بیشترى داده مى‌شود مردان متوجه مى‌شوند كه به تنهایى نمى‌توانند بر مشكلشان غلبه كنند و نیاز به مشاوره دارند. بسیارى از مراجعه كنندگان گفته‌اند به زمان زیادى نیاز داشتند تا بتوانند احساسشان را تحلیل كنند، چندین هفته و یا چندین ماه طول كشیده تا جرأت پیدا كنند تماس بگیرند و درخواست كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha