پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 137626

یک محقق لیتوانیایی بینی الکترونیکی ابداع کرده است که با تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی منتشر شده از غذا،تازگی و سلامت آن را مشخص می کند.

سلامت نیوز: یک محقق لیتوانیایی بینی الکترونیکی ابداع کرده است که با تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی منتشر شده از غذا،تازگی و سلامت آن را مشخص می کند.

به گزارش ایرنا از ساینس، این دستگاه که «فوداسنیفر» نام دارد به راحتی با بو کردن هوای اطراف غذا و تجزیه و تحلیل آن اعلام می کند که آیا غذا فاسد شده یا سالم است.

«آگوستاس آلیسوناس» که بعد از یک مسمومیت غذایی به فکر ساخت این دستگاه افتاد،ادعا می کند که این ابزار اولین بینی الکترونیک جهان است که به کاربر می گوید آیا گوشت، مرغ یا ماهی که در یخچال دارد فاسد شده یا نه.

این ابزار با استفاده از حسگرهای ویژه ای برای درجه حرارت، رطوبت، آمونیاک و مولفه های ارگانیک خطرناکی که در غذا وجود دارد را بو می کشد، تجزیه و تحلیل می کند و نتایج را به تلفن همراه کاربر ارسال می کند.

این دستگاه به منظور کاهش خطرات مسمومیت غذایی طراحی شده است.

از این دستگاه همچنین می توان در فروشگاه ها برای تضمین تازگی و سلامت غذاهایی که خریداری می شوند، استفاده کرد.

کاربر برای بررسی تازگی غذا فقط کافی است که این ابزار را در نزدیکی غذایی که می خواهد مصرف کند بگیرد و سپس دکمه ای را فعال کند.

سپس این دستگاه نمونه ای از هوای اطراف غذا را می گیرد و آن را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج این تجزیه و تحلیل را از طریق بلوتوث به تلفن همراه کاربر ارسال می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha