چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1378

طبق تحقیقات انجام شده، مواد پروتئینه موجود در شیر، زمانی كه با چای مخلوط شود، غلظت تركیبات مختلف چای را كه سبب جلوگیری از انقباض سرخرگ‌هاست كاهش می‌دهد. محققین هشدار داده‌اند كه افزودن شیر به چای، سبب كاهش خواص مفید این نوشیدنی خواهد شد.

از افزودن شیر به چای پرهیز كنید

به گزارش سلامت نیوز، نتایج مربوط به آزمایشات اخیر كه در نشریه اروپایی Heart به چاپ رسیده، حاكی از این واقعیت است كه افزودن شیر به چای تاثیرات مثبت این نوشیدنی روی شریانات را از بین می‌برد. آزمایشات انجام شده روی افراد داوطلب نشان داده كه چای سیاه توانایی انبساط سرخرگ‌ها را بالا می‌برد و از همین طریق سبب تمدد اعصاب می‌گردد.

 تست‌های جانبی دیگری نیز كه به منظور تكمیل نتایج، روی موش‌ها انجام گرفته نشان می‌دهد، چای با تولید اكسید نیتروژن از گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌كند، اما افزودن شیر به آن این تاثیر را متوقف می‌كند. طبق تحقیقات انجام شده، مواد پروتئینه موجود در شیر، زمانی كه با چای مخلوط شود، غلظت تركیبات مختلف چای را كه سبب جلوگیری از انقباض سرخرگ‌هاست كاهش می‌دهد. برای آن دسته از افرادی كه عادت به نوشیدن چای ساده ندارند شاید افزودن چند قطره لیموترش به چای، جایگزین مناسبی برای شیر در آن باشد.
منبع:bocaratonnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha