پژوهشگران می‌گویند پیشگیری از شیوع بیماری در بیمارستانها به سادگی گشودن یك پنجره است.

گشودن پنجره‌ها از شیوع بیماری در بیمارستانها پیشگیری می‌كند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، این راه حل ساده می‌تواند از گسترش عفونتهای هوازی مانند سل جلوگیری كند و بیمارستانهای قدیمی كه سقف بلند و پنجره‌های بزرگ دارند بهترین طراحی برای اجرای این رهنمود هستند.

پژوهشگران این بیمارستانها را از اتاقهای جدید فشار منفی كه هوای آلوده را به خارج می‌راند و طراحی آنها پرهزینه است بهتر می‌دانند.

راد اسكامب از كالج سلطنتی لندن و همكارانش می‌گویند گشودن درها و پنجره‌ها بهترین راه تهویه طبیعی است و با این كار، خطر انتشار میكربها بسیار كمتر از سامانه‌های تهویه مكانیكی است كه هزینه بالای نگهداری دارند.

مراكز درمانی قدیمی با سقف بلند و پنجره‌های بزرگ بیشترین محافظت را ایجاد می‌كنند و در ضمن، تهویه طبیعی هزینه نگهداری لازم ندارد.

این محققان هوای هشت بیمارستان را در لیما پایتخت پرو آزمایش كردند.

تهویه در بخشهایی كه بیش از ‪ ۵۰‬سال پیش ساخته شده بود و سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ داشتند بهتر از اتاقهای جدید بود كه از تهویه طبیعی برخوردار بودند و این اتاقها به نوبه خود از اتاقهایی كه تهویه مكانیكی داشتند بهتر بودند.

بیماری سل از طریق باكتری هوازی انتقال می‌یابد. محققان در این مطالعه شیوع سل را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند در اتاقهایی كه تهویه مكانیكی داشتند ‪ ۳۹‬درصد افراد آسیب پذیر پس از ‪ ۲۴‬ساعت تماس با بیمار مسلول كه تحت درمان قرار نگرفته بودند به این میكرب آلوده شدند. این میزان در اتاقهای جدید كه پنجره آنها باز بود ‪ ۳۳‬درصد و در اتاقهای قدیمی مربوط به قبل از سال ‪ ۱۹۵۰‬به ‪ ۱۱‬درصد رسید.

گشودن پنجره‌ها و درها بیش از دو برابر اتاقهای تهویه مكانیكی فشار منفی تهویه هوا فراهم كرد.

محققان به منظور آمادگی در برابر همه‌گیری آنفلوانزا نقش این عوامل را در تهویه هوا مورد توجه قرار داده‌اند.

پیتر ویلسون از یونیورسیتی كالج لندن می‌گوید روش كنونی مبنی بر گرفتن تمامی درزهای پنجره‌ها برای بخش‌های بیمارستانی اشتباه است.

نتایج این تحقیق در مجله "‪of Science journal PLoS Medicine‬ ‪ "Public Library‬منتشر شده است.

این تحقیق در این نشانی اینترنتی نیز قابل دسترس است:
&‪http://medicine.plosjournals.org/perlserv/?request=get-document‬ .‪doi=10.1371/journal‬

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha