در راستای کمک مبلغ بیش از یک میلیون دلار دولت آلمان جهت ارائه کمک های غذایی و تحصیلی به پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرهای واقع در ایران ، سفیر این کشور در تاریخ 19 بهمن ماه سال جاری از مهمانشهر شهید ناصری ساوه بازدید نمود.

سلامت نیوز: در راستای کمک مبلغ بیش از یک میلیون دلار دولت آلمان جهت ارائه کمک های غذایی و تحصیلی به پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرهای واقع در ایران ، سفیر این کشور در تاریخ 19 بهمن ماه سال جاری از مهمانشهر شهید ناصری ساوه بازدید نمود. 

برنامه جهانی غذا از این بودجه برای خرید داخلی حدود 1000 تن آرد گندم غنی شده ، 104 تن روغن آفتاب گردان غنی شده با ویتامین ها و 125 تن عدس صرف نمود. این سازمان به 30،000 نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان، ماهیانه سبد غذایی متشکل از اقلام اولیه شامل نان، برنج، شکر، عدس و روغن ارائه می نماید.

همچنین این سازمان برای 3000 نفر از دختران پناهنده دانش آموز و آموزگارانشان در 19 مهمانشهر سراسر کشور در راستای تشویق آنان به تحصیل، سهمیه روغن نباتی اختصاص می دهد.

 در این بازدید بارون فان اونگرن استنبرگ، سفیر آلمان در ایران ضمن دیدار با مقامات دولتی، در حرکتی نمادین یک کیسه آرد به یکی از نمایندگان پناهندگان اهدا کرد. سفیر آلمان در ایران در این مراسم گفت: "من از سیاست دولت ایران در رابطه با ترویج تحصیل میان پناهندگان بسیار خرسندم. این سیاست یک سرمایه گذاری بزرگ در آینده پناهندگان، تاثیر گذار در ثبات منطقه، صلح و پیشرفت افغانستان است." 

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران از دولت آلمان بخاطر کمک این کشور تشکر کرد و افزود " این کمک از طرف دولت آلمان امکان تداوم کمک های برنامه جهانی غذا را به پناهندگان آسیب پذیر ساکن ایران فراهم می سازد." 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha