شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 13854

معاون پارلمانی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس تقاضایی مبنی بر توسعه مراکز بهداشتی دارند اما کسری اعتبار وزارتخانه را در نظر نمی گیرند ، تاکید کرد: بحث استیضاح وزیر بهداشت جدی نیست.

دکتر حسن امین لو در گفت و گو با ایسکانیوز، درخصوص استیضاح وزیر بهداشت گفت: برخی نمایندگان که البته تعداد قابل توجهی نیستند درخواست هایی از وزارت بهداشت دارند که بخشی از آنها از لحاظ قانونی از عهده وزارت بهداشت خارج است.
به گفته وی ، برخی از این درخواست ها به امکانات یا اعتباراتی است که وزارت بهداشت متولی آن است و برخی دیگر به تغییرات مدیریتی یا تغییر رییس دانشگاه ها بر می گردد.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تغییر رییس دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر بهداشت صورت می گیرد که تعیین هر یک از روسای دانشگاه با بررسی های لازم و مطالعات انجام شده به تایید رسیده است و نمی توان با درخواست یک یا دو نماینده رییس یک دانشگاه را تغییر داد.
وی با اشاره به اینکه برخی از درخواست های نمایندگان به نیازهای حوزه انتخابیه آنها بر می گردد گفت: یکی از درخواست های مطرح شده ، نیاز به پزشکان متخصص است که متاسفانه نیاز برخی شهرستان ها بیش از امکانات وزارت بهداشت است چنانچه در برخی استان ها 6 برابر میزان فارغ التحصیلان پزشک متخصص نیاز است و این نمایندگان بر این باورند که وزارت بهداشت برخی از این متخصصان را در مرکز نگه داشته و از فرستادن آنها به شهرستان ها خودداری می کند.
وی با تاکید بر کسری بودجه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی وزارت بهداشت گفت: برخی از نمایندگان تقاضایی مبنی بر توسعه مراکز بهداشتی دارند اما کسری اعتبار وزارتخانه را در نظر نمی گیرند.
به گفته وی ، این وزارتخانه تاکنون برگه استیضاح وزیر بهداشت را ملاحظه نکرده که البته ممکن است تاکنون برخی از نمایندگان امضاء خود را پس گرفته باشند.
امین لو برآورد جامعه از عملکرد وزارت بهداشت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعامل مجلس و وزارت بهداشت در این زمینه در حد قابل قبولی است و ما از همین جا اعلام می کنیم که وزارت بهداشت آماده مذاکره با نمایندگان متقاضی استیضاح است چرا که ما نمایندگان را به عنوان ناظر بی طرف مردم می دانیم که تنها مشکلات حوزه خود را انتقال می دهند.
وی در پایان تاکید کرد: استیضاح وزیر بهداشت در یک محیط سالم و بی طرفانه قابل رفع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha