استفاده از دستكش بهترین راه جلوگیری از بروز حساسیت‌های پوستی در ایام خانه تكانی است.

استفاده همزمان ازدستكش‌های نخی و پلاستیكی هنگام كار با شوینده ها ضروری است

 

سلامت نیوز: دكتریلدا صداقت متخصص پوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حساسیت‌های پوستی شوینده‌ها توضیح داد: شوینده‌ها نظیر پودرها و صابون‌ها با اثرقلیایی خود غالبا دراثر تماس مستقیم با پوست باعث بروز اگزمای دست می‌شود.

وی درباره مواد شوینده فراری نظیر وایتكس، نیز اظهار داشت: این مواد به صورت بخار متصاعد شده و چنانچه فرد درمعرض این گازها قرار گیرد باعث بروزاگزما در ناحیه صورت و پلك و حتی مشكلات ریوی می‌شود.

دكترصداقت ادامه داد: بهترین كار مراعات در استفاده از شوینده‌ها واستفاده از یك دستكش نخی در زیر دستكش پلاستیكی حین شست و شواست .

وی با بیان اینكه نباید از دستكش به مدت زیاد استفاده كرد، اظهار داشت: باید هر یك ربع یك بار دستكش‌ها را از دست خارج كرد زیرا استفاده طولانی مدت دستكش‌ها باعث عرق كردن دست می‌شود و شرایط را برای رشد كاندیدای پوستی (نوعی عفونت قارچی) ایجاد می‌كند كه پوست دست در نهایت دچار نوعی عفونت می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به عدم استعمال دستكش‌های پاره در ادامه تاكید كرد: در صورت خیس شدن دستكش‌های نخی، باید فورا تعویض و از تماس با مواد قلیایی و فرار و مخلوط كردن چند ماده شوینده اكیدا خودداری شود.

وی برای جلوگیری ازبروز عوارض پوستی گفت: ‌سعی شود با استفاده از ماشین‌های لباس شویی و دستكش‌ حین شست و شو از ضربه مستقیم و ایجاد شرایط مناسب برای بروز و تشدید اگزمای پوستی ‌ خودداری شود.

دكترصداقت با تاكید در استفاده از صابون‌های ملایم، كار با دستكش، چرب و مرطوب نگه‌داشتن دستها با استفاده از كرم مرطوب كننده بعد از شست و شو و پرهیز از كار زیاد در خاتمه توصیه كرد: در هر بار شست و شو حلقه و انگشتر را از دست خارج كرده زیرا باعث جمع شدن صابون و رطوبت در زیر آنها وبروزعارضه در پوست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha