پیشرفت‌های علمی، پزشكی در زمینه علوم ژنتیك در ایران، كاهش چشمگیر و قابل توجه نوزادان معلول را طی سالهای اخیر به دنبال داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مرضیه مهرافزا عضو انجمن علمی باروری و ناباروری ایران در حاشیه برگزاری كارگاه‌ آموزشی تشخیص‌های ژنتیكی قبل از لانه گزینی جنین در رحم ضمن اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر متخصصان مراكز پیشرفته ناباروری كشور ضمن بهره مندی از روش‌های نوین پزشكی می‌توانند از انتقال جنین‌های ناقص به داخل رحم جلوگیری و از تولد نوزادان معلول نیز پیشگیری كنند.
 عضو انجمن علمی باروری و ناباروری ایران ‌با بیان اینكه در آینده نزدیك با كمك متخصصان علوم ژنتیكی و جنین شناس دیگر هیچ نوزاد معلولی به دنیا نخواهد آمد، گفت: در این كارگاه آموزشی، جمعی از متخصصان ایران، طی دو روز با همكاری تیم‌هایی از موسسات معتبر جنین شناسی فرانسه و تركیه به بررسی آخرین دستاوردهای علمی، پزشكی مربوطه پرداختند.

این متخصص جراحی زنان و زایمان خاطرنشان كرد: در حال حاضر بسیاری از زوج‌هایی كه از بیماریهای ژنتیكی رایج رنج می‌برند می‌توانند با كمك متخصصان مراكز علمی، تخصصی ناباروری فرزندانی سالم به دنیا آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha