رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی، متولی بحث «نجات» در كشور را هلال احمر دانست و گفت: از زمانی كه فرد از مشكل اولیه نجات یافت، اقدامات و درمان‌های پزشكی توسط نیروهای اورژانس 115 كشور آغاز می‌شود.

دكتر معصومی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با امدادرسانی در حوادث تك‌گیر و محیط‌های تعریف نشده گفت: در حال حاضر متولی بحث "نجات" در كشور هلال احمر است. به این ترتیب امدادرسانی و نجات مواردی كه در شرایط عادی امكان‌پذیر نیست مانند جست‌وجو در كوه و بیرون آوردن مصدومان در تصادفات برعهده امداد و نجات هلال احمر است.

وی افزود: در مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های كشور بحث فوریت‌های پزشكی مطرح است. بر این اساس از زمانی كه فرد از مشكل اولیه نجات یافت، اقدامات و درمان‌های پزشكی توسط نیروهای اورژانس 115 كشور آغاز می‌شود. اقدامات درمانی تنها مختص به بیمارستان نیست و از همان لحظات اولیه حضور نیروی آموزش دیده بر بالین مصدوم، معاینات بدنی و پروسه درمان آغاز می‌شود.

دكتر معصومی با اشاره به ستاد تسهیلات سفر كه از سال گذشته تحت نظر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با همكاری مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی در كشور آغاز شده است، گفت: در این ستاد، مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور به عنوان معاون بهداشت و درمان انتخاب شده و دارای حكم است. به این ترتیب در بحث سفرها و گردش‌های عمومی هماهنگی‌های لازم انجام شده و درصورت لزوم پوشش دایمی، استقرار و اعزام آمبولانس انجام می‌شود. همچنین از آنجا كه توریست‌ها اغلب به صورت گروهی به كشور وارد می‌شوند، هماهنگی‌های لازم در این زمینه نیز صورت می‌گیرد.

امداد رسانی به اتباع خارجی غیرقانونی از مباحث مدیریتی خارج است

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور در رابطه با امداد رسانی به اتباع خارجی كه به صورت قاچاق وارد كشور می‌شوند؛ تصریح كرد: به عنوان نمونه افرادی كه به هر دلیلی از مرزهای شرقی كشور وارد می‌شوند؛ گاهی بار سلامت زیادی را به كشور تحمیل كرده و حتی در روند عادی ارایه خدمات اورژانس نیز تاثیر دارند. امداد رسانی به این اتباع خارجی از بحث مدیریتی این قضیه خارج است؛ چرا كه اورژانس كشور اصلا در جریان ورود آنها به كشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha