سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 139704

شب ادراری، مشکل شایعی است و در ۱۵ درصد از کودکان ۵ ساله، ۵ درصد از کودکان ۱۰ ساله و ۲ درصد از نوجوانان ۱۵ ساله دیده می شود.

سلامت نیوز:شب ادراری، مشکل شایعی است و در ۱۵ درصد از کودکان ۵ ساله، ۵ درصد از کودکان ۱۰ ساله و ۲ درصد از نوجوانان ۱۵ ساله دیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مشکل شب ادراری اغلب کودکان به مرور برطرف می شود اما برخی تا ۷ سال با این مشکل مواجهند که در این موارد بهتر است از یک متخصص کمک گرفت. در صورتی که کودکی پس از ۶ ماه یا بیشتر مشکل شب ادراری نداشت و بعد از آن دوباره دچار این مشکل شد یا این که به طور غیرعادی احساس تشنگی کند، باید به پزشک مراجعه کرد.

علت شب ادراری چیست؟

اگرچه علت این امر دقیقا مشخص نیست اما دلایل احتمالی آن عبارت است از:

کوچک بودن مثانه؛ به گونه ای که فرد نمی تواند ادرار تولید شده در شب را نگه دارد. مشکل ژنتیکی؛ در این شرایط، برخی اعضای خانواده سابقه این مشکل را داشته اند.عمیق بودن خواب و تشخیص ندادن پر بودن مثانه. تعادل نداشتن هورمونی، در برخی کودکان میزان هورمون ها در طول روز پایین تر است و ادرار کمتری تولید می شود. مثانه پرکار؛ در این شرایط برخی کودکان در روز هم خود را خیس می کنند. استرس و عفونت مجرای ادراری آپنه خواب؛ کودک علایم دیگری شامل خواب آلودگی در روز و خر و پف نیز دارد.دیابت؛ علایم دیگر شامل افزایش تشنگی و خستگی مفرط است. یبوست؛ با پر شدن روده، مثانه قادر نیست، ادرار زیادی را در خود نگه دارد. مشکل ساختاری در لوله ادراری

درمان

از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی های حاوی کافئین مانند شکلات، چای و نوشیدنی های انرژی زا پرهیز شود، زیرا کافئین باعث تحریک مثانه می شود.

قبل از خواب، کودک را عادت دهید به دستشویی برود.

برای اطمینان یافتن از مبتلا نبودن کودک به بیماری مانند دیابت به پزشک مراجعه شود.

کارهایی که نباید هرگز انجام داد

به تازگی محققان می گویند؛ لازم نیست نصف شب، زمانی که کودک خواب است او را به دستشویی ببرید زیرا تشخیص پر شدن مثانه هنگام خواب را یاد نخواهد گرفت. هدف این است که کودک به طور خودکار از خواب بیدار شود تا بتواند مثانه را تخلیه کند.

با عصبانیت نمی توان مشکل را رفع کرد. لازم است که از کودک حمایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha