رییس مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نبود ردیف بودجه مستقل برای این مرکز انتقاد کرد .

رامین میری در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال های 83، 84، 86 و 87 حائز رتبه نخست در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی شده است، اما متاسفانه ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه برای این مرکز وجود ندارد.
رییس مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این مرکز تاکنون، با حمایت های مقطعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا ادارات مختلف به کار خود ادامه داده است.
وی به کسب رتبه نخست مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: قرار بود وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به این مرکز 300 میلیون ریال جایزه بدهد، اما فقط 180 میلیون ریال جایزه در آبان امسال به این مرکز پرداخت شد و مابقی هنوز پرداخت نشد.
"میری" گفت: در حالی که ردیف بودجه مستقل برای مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود ندارد، اما در سایر مراکز تحقیقاتی که در ارزشیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه هایی به مراتب بیشتر دارند، صدها میلیون ریال ردیف بودجه مستقل وجود دارد.
رییس مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بی جواب ماندن مکاتبات این مرکز تحقیقاتی با بنیاد نخبگان انتقاد کرد و گفت: به رغم اینکه مرکز تحقیقاتی شیمی دارویی و گیاهی علوم پزشکی شیراز به عنوان یک مرکز نخبه پرور در راستای اولویت های پژوهشی کشوری فعالیت می کند، ‌تاکنون بنیاد نخبگان با این مرکز تماسی برقرار نکرده است و به تماس های این مرکز نیز پاسخ نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha