نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تضمین موفقیت طرح تحول سلامت در گرو حمایت از بیمه‌ها است، گفت: امروزه وجود فاصله بین بیمه و حوزه سلامت موجب شده که بیمه خودسرانه عمل کرده و وزارت بهداشت نیز اعتبارات را به صوذت مستقل تقسیم ‌کند.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تضمین موفقیت طرح تحول سلامت در گرو حمایت از بیمه‌ها است، گفت: امروزه وجود فاصله بین بیمه و حوزه سلامت موجب شده که بیمه خودسرانه عمل کرده و وزارت بهداشت نیز اعتبارات را به صوذت مستقل تقسیم ‌کند.

حسن تامینی لیچائی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه امیدوار بودن به آینده طرح تحول سلامت منوط به تقویت بیمه‌ها است، افزود:‌ باید از طریق بیمه‌ها به طرح تحول سلامت ورود پیدا کرد تا بتوان نتیجه بهتری از اجرای این طرح گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ متاسفانه امروزه فاصله‌ای بین بیمه و حوزه سلامت ایجاد شده که تاحدودی بخش بهداشت و درمان را با مشکل مواجه کرده است به گونه‌ای که بیمه خودسرانه عمل کرده و وزارت بهداشت نیز اعتبارات را خودسرانه تقسیم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارتخانه‌های بهداشت و کار باید بخشی از اعتبارات خود را به بیمه‌ها اختصاص دهند، تصریح کرد: اکنون نگرانی‌ها مبنی بر آن است که تا چه زمانی قرار است مجلس به طور مستقیم بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و این وزارتخانه اعتبارات را به صورت مستقیم هزینه کند.

وی یادآور شد: البته نباید از اقدامات مثبتی که از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته غافل شد اما با توجه به انتظارات و توقع‌های ایجاد شده بین مردم نسبت به اجرایی شدن درست طرح تحول سلامت، باید گام‌های شمرده‌تری در این زمینه برداشت.

تامینی لیچائی با تاکید براینکه اگر زیرساخت‌های بیمه‌ای تقویت نشود ممکن است در حوزه بهداشت و درمان با شکست مواجه شویم، افزود:‌ به عنوان مثال درهمه کشورهای دنیا به بحث بیمه توجه ویژه‌ای نشان دادند در حالی که در کشور ما نسبت به بیمه‌ها حمایت کمتری صورت گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، یادآور شد: در زمان اجرای طرح تحول سلامت، بیمه‌ها از ابتدای کار اعلام ورشکستگی کردند چراکه در ابتدای اجرای این طرح، نقش بیمه‌ها و حمایت از آن تاحدودی نادیده گرفته شد در حالی که باید بیمه‌های دولتی تقویت می‌شدند و بدهی‌های بیمارستان‌ها و مراکز دولتی را پرداخت می‌کردند اما در این مسیر با مشکل مواجه شدند و بیمه‌های خصوصی نیز اعلام کردند که با این افزایش تعرفه‌ها، امکان حمایت آنها از این افزایش تعرفه‌ها امکان‌پذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ با توجه به اقدامات اخیر فشارهایی به مردم وارد شد و موجبات نارضایتی مردم را فراهم شد لذا به نظر می‌رسد برای نتیجه‌بخش بودن طرح تحول نظام سلامت باید بیمه‌ها حمایت شده و با کمک به آنها بتوان به بیماران یاری رساند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha