18 دستگاه در حوزه جوانان فعال هستند، متأسفانه اکثر آنها هیچگونه احساس مسئولیتی ندارند وتمام کار با اعتبار کم به بخش کوچک ما سپرده شده است، تا زمانی که این روحیه و ضعف قوانین وجود دارد وضعیت بهتر نخواهد شد.

سلامت نیوز:18 دستگاه در حوزه جوانان فعال هستند، متأسفانه اکثر آنها هیچگونه احساس مسئولیتی ندارند وتمام کار با اعتبار کم به بخش کوچک ما سپرده شده است، تا زمانی که این روحیه و ضعف قوانین وجود دارد وضعیت بهتر نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، این تصویری است که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جشنواره ازدواج و خانواده جوان از نحوه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در خصوص ازدواج؛ ارائه می‌دهد. گودرزی در این جشنواره با اشاره به اینکه وضعیت ما در حوزه ازدواج در مقایسه با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته چندان نامناسب نیست گفت: البته گاهی سیاه نمایی‌هایی در این حوزه می‌شود که نگرانی‌هایی به دنبال دارد و موجب می‌شود تا حساسیت خاصی نسبت به این موضوع ایجاد شود.


وی در ادامه به موانع موجود در ازدواج اشاره کرد وگفت: در حال حاضر بی‌رغبتی در ازدواج وجود دارد، بالا رفتن سن ازدواج، طلاق و مشکلات اقتصادی که باید تلاش کنیم تا تحریم‌ها از بین برود. وی خاطرنشان کرد: باید به دور از دیدگاه‌های سیاسی و با یک نگرش معقول و ارزشی به این حوزه توجه کرد. گودرزی در حاشیه مراسم به اعتبارات حوزه جوانان در بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد تغییرات جدی در خصوص اعتبارات صورت نگیرد ولی سعی می‌شود تا ردیف‌های حذف شده دوباره برگردد. وی همچنین درباره سفررجب طیب اردوغان به ایران افزود: آمادگی داریم تا تفاهمنامه برای تبادل اطلاعات در حوزه جوانان امضا کنیم.


صحبت‌های شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز درباره ازدواج جوانان چندان دلگرم‌کننده‌تر از سخنان گودرزی نبود. او در این جشنواره با اشاره به اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با ازدواج نیاز به بازنگری و آسیب شناسی دارند گفت: روند افزایش سن ازدواج جوانان در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با ازدواج جوانان مثل قانون تسهیل ازدواج و قانون ساماندهی ازدواج جوانان به طور مؤثری عملیاتی و اجرا نشده‌اند .معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یکی از ابعاد تحولی ازدواج و خانواده در ایران تغییر ارزش‌ها و ایده‌آل‌ها در ارتباط با ازدواج بویژه زمان و موقعیت ازدواج است اظهار داشت: مطالعات و بررسی‌های انجام شده در مورد موقعیت ایده‌آل ازدواج بیانگر آن است که حدود 90 درصد جوانان معتقدند موقعیت ایده آل ازدواج برای پسران بعد از اشتغال به کار و دارا بودن شرایط مالی مناسب است. همچنین نیمی از پاسخگویان مناسب‌ترین موقعیت ازدواج را بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی و کسب استقلال اقتصادی بیان کرده‌اند. گفتنی است در این جشنواره از مریم جهان پناه خبرنگار حوزه جوانان در بخش گزارش تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha