دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 140360

یک متخصص فیزیکال تراپی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی و ورزش بهترین راه درمان کمر درد است، اظهار کرد: افراد باید از نشستن‌ها یا ایستادن‌های طولانی مدت پرهیز کنند.

سلامت نیوزیک متخصص فیزیکال تراپی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی و ورزش بهترین راه درمان کمر درد است، اظهار کرد: افراد باید از نشستن‌ها یا ایستادن‌های طولانی مدت پرهیز کنند.

دکتر سیامک بشردوست تجلی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه تغییر شکل‌های استخوانی، مشکلات گوناگون مادرزادی، تصادفات، ضعف و کوتاهی گروه‌های عضلانی ناحیه کمر یا حتی سایر نواحی بدن نیز می‌تواند موجب ایجاد کمر درد شود، گفت: حفظ وضعیت طبیعی ستون فقرات راه پیشگیری از ابتلا به کمر درد است.

وی یادآورشد: بهترین توصیه برای افرادی که در شرایط عادی قرار دارند این است که به حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات توجه کنند. بنابراین‌ باید وضعیت ستون فقرات را هنگام نشستن، کار کردن، خرید کردن یا انجام سایر کارهای روزانه را در شرایط طبیعی آن حفظ کنند.

این متخصص فیزیکال تراپی با تاکید بر اینکه افراد باید از نشستن‌ها یا ایستادن‌های طولانی مدت پرهیز کنند، اظهار کرد: به طور مثال افرادی که در پشت میز و در شرایط نشسته کار می‌کنند یا افرادی که به طور مستمر مجبور هستند به مدت طولانی به سمت جلو خم شوند (مانند کارمندان یا دندانپزشکان) پس از مدتی باید وضعیت نشستن را تغییر دهند.

بشردوست در ادامه با تاکید به اینکه تشخیص علل ایجاد کمردرد برای درمان و انجام اقدامات درمانی الزامی است، تصریح کرد: افرادی که در معرض نشستن یا ایستادن‌های طولانی مدت هستند باید پس از گذشت مدت زمان بین 30 تا 45 دقیقه وضعیت خود را تغییر و پس از آن چند نرمش ساده انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: فیزیوتراپی و ورزش موثرترین و بهترین راه درمان کمردرد است، اما درمان موفقیت‌آمیز زمانی ایجاد می‌شود که بیمار توسط پزشک دقیق ارزیابی شده باشد و علل کمردرد وی تشخیص داده شود.

این متخصص فیزیکال تراپی در پایان اظهار کرد: درمان‌ها و روش‌های درمانی فیزیوتراپی به همراه تمرین‌های مناسب که بر اساس شرایط بیمار و شواهد بالینی انجام می‌شوند نقش موثری را در درمان بسیاری از این صدمات و دردهای کمری ایفا می‌کنند اما این تمرینات توسط یک فیزیو تراپیست مجرب براساس شرایط بیمار و پس از معاینه دقیق باید تجویز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha