«شکست عاطفی» یکی از دردآورترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. فرقی نمی کند که یک «نه!» جانانه بعد از چندین سال صبر و تلاش بشنود یا یک «نه!» ملایم و محترمانه به هر حال «نه» شنیدن برای با هم بودن و با هم ماندن، تلخ است.

سلامت نیوز:«شکست عاطفی» یکی از دردآورترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. فرقی نمی کند که یک «نه!» جانانه بعد از چندین سال صبر و تلاش بشنود یا یک «نه!» ملایم و محترمانه به هر حال «نه» شنیدن برای با هم بودن و با هم ماندن، تلخ است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: حسِ گمشده ها را دارد. حس سرگردان های تنها را. حس آدم های شهر رویاییِ پینوکیو را که بعد از یک عالمه سرخوشی، در یک لحظه، اطرافشان از تمام سرگرمی ها خالی می شد و در حالی که هنوز تکه ای از کیک شهر رویایی در دستشان بود، مبهوت به دنیای بی رنگ و ساکت و غمبار اطرافشان خیره می ماندند. آن تکه کیک، دیگر در آن بیابان سوزان، خوردن نداشت. دنیای آدمی که شکست عاطفی خورده عوض شده و دیگر هیچ چیز مثل قبل نمی شود. خودش هم عوض شده: اگر تا دیروز لب به سیگار نمی زد، حالا پاکت پشت پاکت دود می کند. اگر شاد و خلاق بود، حالا خودش را در خانه حبس کرده و ترانه های غمگین گوش می دهد و اگر یک آدمِ سرزنده بود که حرف زدن و خندیدن و پوشیدنش، متفاوت و جذاب بود، یک دفعه عبوس و منطقی می شود. برای این آقا یا خانم فرضی، فقط یک اتفاق افتاده؛ او «نه» شنیده و «رها» شده است.

«شکست عاطفی» یکی از دردآورترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. فرقی نمی کند که یک «نه!» جانانه بعد از چندین سال صبر و تلاش بشنود یا یک «نه!» ملایم و محترمانه به هر حال «نه» شنیدن برای با هم بودن و با هم ماندن، تلخ است. گاهی پای «نه» گفتن درمیان نیست، فقط آدم می‌داند که طرف مقابل نمی‌خواهدش. فرقی نداردآدم وقتی از گیج و ویجی انکار شکست و خشمگین شدن از طرف مقابل عبور کرد، عمیق  ترین فکری که آرام آرام به  ذهنش می  آید، این است: «چرا این طوری شد؟». این جمله عمیق دو کلمه  ای تا پیدا نشدن جواب، دست از سر هیچ  کس برنمی  دارد. بعد از این که هی به خودمان سرکوفت زدیم به این می  رسیم که «مگر من چه چیزی کم داشتم؟». در واقع متهم اصلی و پنهان شکست عاطفی، کسی است که شکست  خورده، نه کسی که نه گفته است. به  هم می  ریزیم؛ بدجوری به  هم می  ریزیم. آدم خوب  ها، آن ها که زندگی ساده  تری داشته  اند، کمتر حق  خوری کرده  اند و صادق بودند بیشتر به  هم می  ریزند؛ حس می  کنند که سهمشان از زندگی بهشان داده نشده است و خب همین روند است که اگر کنترل و مدیریت نشود، می تواند به افسردگی های مزمن، بدبینی های عمیق، تصمیم های نادرست و خلاصه تباهیِ آینده ختم شود. امروز می خواهیم بررسی کنیم چطور می شود با شکست عاطفی کنار بیاییم؟ چطور می شود خاطره تلخ یک شکست را پشت سر بگذاریم و به زندگی، با همه زیبایی هایش برگردیم؟! با ما همراه باشید.




               

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha