سرپرست مرکز بهداشت غرب تهران از مشاهده بیماری سرخک در برخی گروه‌های کوچک کارگری خبر داد.

سلامت نیوز: سرپرست مرکز بهداشت غرب تهران از مشاهده بیماری سرخک در برخی گروه‌های کوچک کارگری خبر داد.

هاله احمدنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا ضمن هشدار به انتقال آنفولانزا از طُرُق ساده گفت: مساله دیگری که افراد باید مراقب آن باشند؛ بیماری سرخک است، چرا که اخیرا این بیماری در برخی گروه‌های کوچک کارگری مشاهده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه شیوع آن محدود است، اما لازم است که مردم در صورت مشاهده تب و دانه‌های قرمز بر پوست، سریعا به مراکز بهداشتی و پزشک مراجعه کنند.

 احمدنیا درباره مرکز بهداشت غرب تهران گفت: این مرکز ۴ منطقه تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد و به ۹۰۰ هزار نفر در ۱۷ مرکز بهداشتی و درمانی و ۶ پایگاه بهداشتی خدمت رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما برای افراد منطقه خود از زمانی که در شکم مادر هستند، تا زمان سالمندی برنامه ریزی مدون داریم.

سرپرست مرکز بهداشت غرب تهران با اشاره به اینکه یکی از خدماتی ارایه می‌دهیم، واکسیناسیون است که مردم با آن خیلی سروکار دارند، گفت: در مرکز بهداشتی غرب تهران همچنین مرکز مشاوره رفتاری وجود دارد که به افرادی که مشکل رفتاری دارند یا درباره ریسک احتمال ابتلا به HIV و هپاتیت سوال دارند، به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای درمان ارائه می‌کند.

احمدنیا افزود: مرکز زنان آسیب پذیر نیز در این مرکز فعال است و زنانی که به نوعی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، خدمات رایگان دریافت می‌کنند. همکاران ما تا ساعت ۱۹ در در مرکز غرب حضور دارند، تا اگر مردم مراجعه یا تماس حاصل کنند، یا از بیمارستان مورد خاصی اعلام شود، این افراد سریعا برای بررسی اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب تهران همچنین درباره بسیج سلامت نوروزی در این منطقه، گفت: در سطح استان تهران همزمان با کل کشور از اول اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین۹۴ طرح بسیج سلامت نوروزی فعال است و در منطقه ما نیز نیرو‌ها طبق برنامه از پیش اعلام شده، اقدام می‌کنند.

احمدنیا ادامه داد: نیرو‌ها از صبح تا ساعت ۲۰ به صورت فعال به اماکن و مراکز حساس چون قنادی‌ها، شیرینی فروشی، تفرج‌گاه‌ها، پارک‌ها و میادین میوه وتره بار مراجعه کرده و از نظر بهداشتی آن‌ها را بررسی می‌کنند و گزارش آن را ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۹۰ نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است، افزود: مردم می‌توانند؛ شکایت‌های خود را به این سامانه اعلام کنند، همکاران ما ظرف ۷۲ ساعت به موضوع شکایت رسیدگی می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha