سلامت نیوز:با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش ویژه مراقبتهای قلب نوزادان در بیمارستان طبی کودکان با هدف کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلب افتتاح شد.


به گزارش سلامت نیوز با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مریم مرعشی مدیرعامل موسسه زنجیره امید و جمعی از خیرین و نیکوکاران بخش ویژه مراقبتهای قلب نوزادان در بیمارستان طبی کودکان با هدف کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلبی افتتاح شد.

پروژه اشاره شده توسط موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید که از تابستان سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است، آماده بهره‌برداری شده به طوریکه مرکز اشاره شده خدمات ویژه‌ای را به کودکان و بیماران ارائه می‌کنند.

پروژه کاهش میرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلبی با هدف کاهش مرگ و میر کودکان قبل و بعد از عمل جراحی و با افزایش مراقبتهای ویژه این گروه سنی آمار مرگ و میر نوزادان از 15 درصد به زیر 4 درصد خواهد رسید.

این طرح با افزایش 15 تخت نوزادان در بیمارستان مرکز طبی کودکان و همینطور برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و عملی ویژه پزشکان و پرستاران و پرداخت اضافه حقوق پرسنل جهت جذب پرستاران این بخش اهداف خود را دنبال خواهد کرد.
همچنین پس از مراسم افتتاحیه این بخش توسط آقای دکتر علی ربیعی و آقای حسینعلی شهریاری و دیگر خیرین و پزشکان داوطلب موسسه بازدید شد.

فرایند پذیرش و درمان مددجویان:

معرفی بیماران از طریق سازمان‌های ذیربط، بهزیستی، افراد حقیقی و حقوقی، امور پناهندگان سازمان ملل، پزشکان، و بیمارستان‌ها و یا خود معرف.

- تشکیل پرونده برای بیماران در واحد مددکاری موسسه.

- معاینه تشخیصی رایگان کودک، بیمار توسط پزشک در کلینیک فوق تخصصی موسسه.

- استعلام محرومیت بیماران توسط مددکاری موسسه و یا مرکز معرف بیمار از طریق استعلام محلی و بازدید محل زندگی، با تشخیص پزشک زنجیره امید، در صورت نیاز، جراحی و درمان‌های تکمیلی توسط تیم‌های فوق تخصصی در یکی از بیمارستان‌های طرف قرارداد موسسه زنجیره امید انجام می‌شود.

شایان ذکر است پروژه‌هایی نیز در دست اجرای موسسه زنجیره امید است که از آن جمله می‌توان به خانه کودک زنجیره امید و همچنین پروتوکل شکاف لب و شکاف کام اشاره کرد.

به گفته مسئولان موسسه زنجیره امید در ابتدای سال 94 نیز بخش ارتوپدی در بیمارستان بهرامی با حمایت این موسسه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha