شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 140962

یک متخصص طب سنتی گفت: آلودگی هوا خود عاملی برای بروز دردهای مفصلی است و حتی دردها را تشدید می‌کند. روزهایی که آلودگی هوا شدید است، می‌توان سیر را در سرکه کوبید و آن را ببویند که مانند فیلتر عمل کرده و ریه را پاکسازی می‌کند.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: آلودگی هوا خود عاملی برای بروز دردهای مفصلی است و حتی دردها را تشدید می‌کند. روزهایی که آلودگی هوا شدید است، می‌توان سیر را در سرکه کوبید و آن را ببویند که مانند فیلتر عمل کرده و ریه را پاکسازی می‌کند.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، حمیدالله افراسیابی درباره دردهای مفصلی اظهار داشت: 6 اصل آب و هوا، خواب و بیداری، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، احتباس و استفراغ، اعراض نفسانی، حرکت و سکون از عوامل مهم حفظ سلامتی محسوب می‌شود.

به گفته وی اگر کسی این 6 اصل را به خوبی رعایت کند بالای 125 سال با سلامتی زندگی خواهد کرد امروز خیلی افراد هستند که ممکن است تا 90 سال هم عمر کنند ولی معمولاً سلامت نیستند و حتی دچار بیماری‌های سخت هستند و به اصلاح "زمین گیر" شدند که با رعایت این 6 اصل می‌توان عمری سالم را سپری کنند.

غذاهای طبع سرد عامل بروز دردهای مفصلی است

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: تغذیه از بارزترین اصول 6گانه است و افراد از مصرف غذاهای طبع سرد تا حدی پرهیز کنند که خود عاملی برای بروز دردهای مفصلی است.
افراسیابی بیان کرد: بدن دارای روح طبی یا مادی است و با روح الهی که در اختیار خداوند است فرق دارد تنفس در بدن چند کاربرد دارد که یکی از کاربردهای آن سرد کردن روح است روح طبی یا قوه حیوانی از قلب منشاء می‌گیرد قلب دارای طبیعت گرم و خشک است که تنفس آن را خنک می‌کند.

وی اضافه کرد: تنفس برای پاکسازی بدن بسیار مفید است و بخارات دخانی را از بدن به وسیله ریه‌ها خارج می‌کند و اینجاست که باید گفت آلودگی هوا خود عاملی برای بروز بیماری مخصوصا دردهای مفصلی است و حتی دردها را تشدید می‌کند.

غلیظ شدن خون بیماری‌های زیادی را ایجاد می‌کند

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: پاکسازی به وسیله ریه‌ها به خوبی صورت نمی‌گیرد و خود آلودگی هوا باعث بروز غلظت خون شده که غلیظ شدن خون بیماری‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: روزهایی که آلودگی هوا شدید است افراد می‌توانند سیر را در سرکه بکوبند و آن را ببویند که مانند فیلتر عمل کرده و ریه را پاکسازی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha