از آنجایی که توجه به روح و روان بیماران ام اس از اولویت‌های اساسی درمان آنهاست از کارافتادگی و عدم مفید واقع شدن صدمات روحی جبران‌ناپذیری را متوجه این بیماران می‌سازد.

سلامت نیوز: از آنجایی که توجه به روح و روان بیماران ام اس از اولویت‌های اساسی درمان آنهاست از کارافتادگی و عدم مفید واقع شدن صدمات روحی جبران‌ناپذیری را متوجه این بیماران می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بیماران ام اس به علت بالا بودن هزینه‌های درمان چه به صورت دارویی و چه به صورت درمان‌های تکمیلی توانبخشی، خواستار خاص شناخته شدن این بیماری هستند. از سویی در گفتگویی که با وزیر بهداشت داشتیم از تمایل وی برای تصویب خاص شناخته شدن بیماری ام اس مطلع شدیم.

به دنبال این پرسش که ام اس در شمار بیماری‌های خاص قرار گیرد یا خیر با "دوستی" یکی از اساتید برجسته بخش تحقیقات ام اس بیمارستان سینا به گفتگو پرداختیم.

دوستی با بیان اینکه اکثر بیماران ام اس را افرادی تحصیل کرده با توانایی‌های بالای فکری و ذهنی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: درست است که بخشی از مشکلات این بیماران با خاص شناخته شدن بیماری MS حل خواهد شد اما باید به خاطر داشته باشیم که صاحبان کار و سرمایه کمتر از بیمارانی که با عنوان بیماری شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند که در این صورت این عزیزان فرصت‌‌های شغلی بسیاری را از دست خواهند داد. از طرفی بازنشسته شدن بیماران خاص طی 10 سال باعث خواهد شد که از تمام توانمندی‌های این بیماران در جامعه به نحو مطلوب بهره‌برداری نشود.

وی در ادامه افزود: از کار افتادگی می‌تواند بیشترین آسیب روحی را متوجه این بیماران سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha