چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 141561

محققان در مطالعه‌ای جدید توصیه می‌کنند که از کیسه گرم یا یخ استفاده نکنید چون بیماران را از فعال بودن دلسرد می‌کند.

سلامت نیوز: محققان در مطالعه‌ای جدید توصیه می‌کنند که از کیسه گرم یا یخ استفاده نکنید چون بیماران را از فعال بودن دلسرد می‌کند.

به گزارش سلامانه و به نقل از Daily mail کیسه‌های گرم و یخ ترس و تشویش بیماران را از حرکت دادن عضوی که درد دارد بدتر می‌کند و ممکن است بیماران را نیازمند تزریق یا جراحی کند. این کیسه‌ها باید تنها برای تسهیل کردن درمان‌های فعال‌تر استفاده شود.


به گفته انجمن فیزیوتراپ‌های آمریکا شواهد کمی مبنی بر اینکه استفاده از پدهای سرد یا کیسه‌های گرم برای دردهای طولانی‌مدت اثرگذار باشد وجود دارد درحالی‌که درمان‌هایی که عضو را درگیر می‌کنند مانند فیزیوتراپی و تمرین بدنی ظریف تأثیر بیشتری بر درد، تحرک، کارکرد و کیفیت زندگی دارد. همچنین هشدار می‌دهند که ضرر این کیسه‌ها درصورتی‌که به‌درستی مورداستفاده قرار نگیرند از فایده‌شان بیشتر است. اما درصورتی‌که به‌عنوان ابزاری برای کمک به فعال شدن مجدد بیماران مورداستفاده قرار گیرند مفید خواهد بود.


استفاده از کیسه یخ در روزهای اول یک جراحت که با التهاب و احتمال خونریزی همراه است می‌تواند به انقباض عروق که التهاب و خونریزی را کاهش خواهد داد کمک کند. اما برخی افراد به‌اشتباه آن را گرم می‌کنند که منجر به گشاد سازی عروق و افزایش خونریزی می‌شود. موارد صحیح به کار بردن گرمادرمانی در اسپاسم‌های عضلانی مزمن، و گرفتگی ماهیچه است.


تفکر رایج این است که بیماران باید تا جایی که امکان دارد یعنی در چارچوب درد خود، عضو را حرکت دهند و کیسه‌های گرم یا یخ نباید تحرک را کم کند بلکه باید راهی برای فعال‌تر شدن بیمار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha