پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1417

بزرگترین سازنده تراشه‌های كامپیوتری، به پزشكان و پرستاران كمك كی‌كند تا اطلاعات بیماران را ذخیره و نگهداری ‌كنند

تراشه‌های كامپیوتری به كمك پزشكان می‌آیند

شركت هلندی فیلیپس كه بزرگترین تولید‌كننده تجهیزات پزشكی در دنیا محسوب می‌شود، عنوان كرده  این ابزار دارای یك صفحه مانیتور قابل لمس و یك دوربین است كه استفاده‌های زیادی می‌توان از آنها كرد. از جمله مصارف این ابزار می‌توان به كاهش خطای تجویز دارو، ضبط علائم حیاتی در بیمار، پر كردن جداول و نمودارهای هر بیمار، تشخیص افراد بیمار از افراد سالم، نوشتن گزارش برای هر بیمار و تشخیص لزوم تزریق خون اشاره كرد كه همگی این موارد می‌توانند كمك شایانی به بهبود حال بیمار بكنند.
افراد حرفه‌ای در زمینه پزشكی می‌توانند با استفاده از این ابزار، اطلاعات پزشكی هر فرد را وارد كرده، یا از سوابق پزشكی افراد آگاه شوند. این موضوع می‌تواند كمك زیادی به آنها نموده تا بتوانند سریعتر به فرد مورد نظر كمك كنند.
این ابزار قرار است سه ماهه چهارم سال 2007 وارد بازار شود و قیمت آن نیز اعلام نشده است. تا كنون یك رقیب برای این دستگاه تولید شده كه آن نیز هفته گذشته به تولید انبوه رسیده است. نكته جالب این است كه آن دستگاه نیز با مشاركت اینتل و شركت  آستین تولید شده و 2200 دلار به فروش می‌رسد. مسئولان اینتل ابراز كرده‌اند كه هدف آنها كمك به افراد بیمار است و به همین دلیل در هر دو پروژه شركت كرده‌اند!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha