فوق‌تخصص سوختگی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی مصدومیت پسران در حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: این قربانیان معمولاً در سنین بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند.

سلامت نیوز: فوق‌تخصص سوختگی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی مصدومیت پسران در حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: این قربانیان معمولاً در سنین بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند.

حمید صالحی فوق تخصص سوختگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قربانیان حوادث چهارشنبه سوری در سنین 15 تا 20 سال هستند که قشر فعال جامعه به حساب می‌آیند و متأسفانه بسیاری از حوادث چهارشنبه سوری شیرینی عید را برای خانواده‌های آسیب‌دیدگان تلخ می‌کند.

وی افزود: افراد بدانند چنانچه در اقدامات چهارشنبه سوری مشارکت کنند، چه بخواهند و چه نخواهند ممکن است دچار سوختگی شوند و چنانچه حتی سوختگی درجه 2 سطحی نیز داشته باشند 3 هفته درگیر سوختگی خواهند بود که این اتفاق نیز نزدیک ایام عید و تعطیلات روی می‌دهد که بسیار ناخوشایند است.

صالحی خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده شده است که افراد از کپسول‌های گاز مسافرتی که کاری احمقانه است، استفاده می کنند چرا که اگر فرد قبل از این اقدام اندکی فکر کند به عواقب آن آگاه می‌شود چرا که نتیجه این کار فوق‌العاده وحشتناک است.

این فوق تخصص سوختگی تصریح کرد: گاهی خاکسترهایی که بلافاصله پس از خاموش شدن آتش با فرد برخورد می‌کنند پوست فرد را دچار سوختگی می‌کنند ولی چنانچه این خاکسترها سرد شده باشند آسیب‌زننده نیستند.

وی خاطرنشان کرد: البته در مواردی افرادی به علت سوختگی به ما مراجعه می‌ کنند که صورتشان سیاه شده است که ناشی از دود انفجار است اما به محض پاک کردن صورت متوجه می‌شویم که سوختگی عمیق نبوده است.

صالحی در رابطه با محل عرضه مواد اولیه ترقه‌های دست‌ساز و نظارت بر آنها تصریح کرد: من به قدری از این مواد می‌ترسم که حتی محل فروش آنها را نیز نمی‌دانم ولی به نظر می‌رسد دسترسی به آنها کار چندان سختی نباشد.

این فوق تخصص سوختگی خاطرنشان کرد: متأسفانه محلی برای دریافت مواد محترقه برای چهارشنبه سوری ایجاد نشده است و در نتیجه استانداردی نیز وجود ندارد و به نظر می‌رسد سازمان استاندارد، وزارت کشور یا وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند بر تولید یا ورود مواد محترقه نظارت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha