مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هزار اکیپ آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال برای مقابله با حوادث احتمالی، در آماده‌باش کامل قرار دارند تا خسارت ها به حداقل برسد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هزار اکیپ آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال برای مقابله با حوادث احتمالی، در آماده‌باش کامل قرار دارند تا خسارت ها به حداقل برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، سعید شریف زاده در نشست خبری ظهر امروز  در خصوص تمهیدات برای چهارشنبه پایان سال و افتتاح ۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی که مورد بهربرداری قرار گرفت ، گفت : امروز سه ایستگاه ۱۱۴،۱۱۵ و ۱۱۶ در سه منطقه شهرداری تهران افتتاح می‌شود و در مجموع در سال ۹۳، ۱۱۶ ایستگاه آتش‌نشانی در ۲۲ منطقه تهران فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: در منطقه سه شهرداری تهران و در بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی به دلیل ترافیک‌های متعدد، حوادث زیادی اتفاق می‌افتد و به همین دلیل یک ایستگاه در این منطقه افتتاح شد و ایستگاه دوم نیز در منطقه ۱۲ به بهره‌برداری می‌رسد چرا که حریق‌های متعددی در این منطقه وجود دارد و احداث این  ایستگاه هابرای کاهش میزان خسارت ها و حضور سریع ماموران در محل حریق بسیار حائز اهمیت است .

شریف‌زاده با اشاره به افزایش توان ایستگاه های آتش نشانی گفت  : در شهرداری منطقه ۲۲ نیز در مجموعه ضلع شمالی خلیج فارس به دلیل خاطره‌ تلخی که در شهرک باقری افتاد و طی حریقی جان یکی از آتش‌نشانان را گرفت، ایستگاه ۱۱۴ آتش‌نشانی نیز در این منطقه افتتاح شد. با توجه به حجم بالای ساخت و ساز در این محدوده امیدواریم این ایستگاه ها بتوانند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به دلیل ساختمان‌های بلند مرتبه در منطقه ۲۲ اکیپ‌های امداد و نجات و نردبان‌های بلند در ایستگاه شماره ۱۱۴ مستقر شده است تا بتوانند در موارد حادثه امدادرسانی کنند و از لحاظ تجهیزات و امکانات مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه پنج ساله توسعه که از آن نیز یک سال گذشته است، در طول این یک سال در جهت تأمین تجهیزات مدرن و به روز و کسب فناوری‌ها و دانش مربوطه و استقرار و توسعه ایستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم.

وی درباره آخرین تمهیدات چهارشنبه آخر سال و فعالیت های آتش نشانی  گفت : از ۱۵ بهمن تا ۲۰ فروردین اوج ترافیک کاری سازمان آتش‌نشانی شهر تهران است و در چهارشنبه آخر سال عوامل آتش‌نشانی در ۱۶ نقطه پرترافیک استقرار دارند تا در موقع بروز حادثه بتوانند از ترافیک‌های موجود و جاری تهران رها شوند و به موقع به حادثه برسند و در حداقل زمان تعریف شده حضور داشته باشند.

شریف‌زاده با اعلام اینکه از همه توان موتوری و تجهیزات سازمان برای کاهش میزان خسارت های احتمالی در چهار شنبه آخر سال استفاده  خواهیم کرد افزود : هزار اکیپ آتش‌نشانی برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است که با همکاری شهرداران نواحی و آتش‌نشانان داوطلب در آماده‌باش چهارشنبه آخر سال قرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد در چهارشنبه آخر سال شاهد کاهش تلفات و خسارت‌های باشیم و گفت: شهروندان نیز باید به نکات ایمنی بیشتر توجه کنند تا برای ساعاتی شادی ایام نوروز خود را خراب نکنند.

شریف‌زاده بیان داشت: در آماده‌باش چهارشنبه آخر سال ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت در قالب سیار و ثابت مشغول فعالیت هستند و ۱۰۱ دستگاه خودروی سنگین نیز در نقاط مشخص شده  علاوه بر ۱۱۶ ایستگاه استقرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  گفت: ۱۰ نمونه ماشین‌های عملیاتی معابر باریک به صورت آزمایشی وارد ایستگاه شدند که تا پایان سه ماهه اول سال ۹۴ مورد بهره‌برداری و آزمایش قرار می‌گیرند.

وی درباره رویکرد سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در سال ۹۳، اظهار داشت: در سال ۹۳ تلاش شد از اقدامات عملیاتی خارج و در جهت زیرساخت‌های‌ آموزش و پیشگیری قدم برداریم و در این راستا نیز دروس تخصصی آتش‌نشانی در حال تدریس است و برای پیشگیری از حادثه، اقدامات متعددی شده که از جمله آن افتتاح باشگاه نجات‌یافتگان آتش‌نشانی است.

وی گفت: در سال ۹۴ نیز تلاش می‌شود علی‌رغم توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی اقدامات پیشگیری نیز در اولویت قرار گیرد؛ طرح ایمن‌یاران شهر نیز از طرح‌های موفقی بوده است که در سال ۹۴ تقویت خواهد شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در روز طبیعت (۱۳ فروردین) نیز افزود : در این روز آتش‌نشانان در ۸ نقطه مبادی ورودی شهر استقرار دارند و در صورت بروز حوادث احتمالی به موقع در حادثه حضور پیدا می کنند.

وی افزود: در ۲۲۴ نقطه شهر تهران پارک‌ها و بوستان‌ها نیز نیروهای آتش‌نشانی برای پیشگیری و جلوگیری از حادثه حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha