وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 95 درصد روستاهای ایران تحت پوشش خدمات بهداشتی هستند.

محمد باقر لنکرانی در گفتگو با مهر در خرم آباد اظهار داشت: کشور ایران جز معدود کشورهایی است که شبکه بهداشت و درمان روستایی آن پوشش بسیار وسیعی دارد.

وی با اشاره به اینکه 95 درصدی روستاهای ایران تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفته اند، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته در دولت نهم سعی شده که شبکه بهداشت روستایی ایران تقویت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در طول دولت نهم بالغ بر یک هزار خانه بهداشت به مجموعه ظرفیت کشور اضافه شده است.

لنکرانی ادامه داد: همچنین در سطح مراکز بهداشت نیز فعالیت خوبی صورت گرفته است به طوریکه بیش از "چند صد" مرکز بهداشتی درمانی جدید در مدت سه سال گذشته به مجموعه افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مرحله ای هستیم که می توانیم بگوییم گرچه 23 سال از عمر شبکه بهداشت و درمان ایران می گذرد اما با اقداماتی که در طول سه سال گذشته انجام شده این شبکه عظیم دوباره احیا شده است.

این وزیر دولت نهم عنوان کرد: با حمایت های دولت ما توانستیم این شبکه را از مرحله پیری و رخوت نجات دهیم به طوریکه هم اکنون شبکه بهداشتی درمانی ایران یک شبکه پویا و بانشاط است که در تمام نقاط کشور حضور فعال و جدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha