یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تا پایان بهمن امسال ۲۲۵ مورد فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سلامت نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تا پایان بهمن امسال ۲۲۵ مورد فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بشیر نازپرور گفت: در 11 ماهه امسال 225 نفر در استان به دلیل سوختگی جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از سوختگی 247 نفر اعلام شده بود 8.9 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از کل فوت شدگان ناشی از سوختگی در 11 ماه گذشته 144 نفر مرد و 81 نفر زن بوده اند.

وی افزود در بهمن امسال نیز 17 نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

نازپرور با بیان اینکه در سال گذشته متأسفانه یک نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال بر اثر سوختگی شدید جان خود را از دست داد با اشاره به  خطراتی که با آتش بازی و استفاده از مواد محترقه در کمین شهروندان است گفت: با توجه به اینکه خطرات این روزها بیشتر متوجه کودکان و نوجوانان است به والدین توصیه می‌شود تا برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند و مواد آتش زا را از دسترس آنها دور نمایند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی سریعاً کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کرده و به جای امن منتقل نمایند و در اسرع وقت با مراکز امدادی تماس بگیرند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ابراز امیدواری کرد تا مردم با رعایت نکات ایمنی در روزهای آخر سال باعث کاهش این قبیل حوادث برای خود و دیگران شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha