پژوهشگران آمریكایی هشدار دادند مصرف همزمان انبوهی از داروها مخصوصا برای سالمندان خطرناك است و عوارض جانبی نامطلوبی در پی خواهد داشت.

پژوهشگران دراین‌باره می‌گویند: افراد سالمند این روزها اغلب ناگزیر هستند تركیبی از داروهای مختلف از جمله قرص‌های تجویز شده از جانب پزشك، یا داروهای بدون نیاز به نسخه مانند مسكن ها و هم چنین مجموعه‌ای از داروهای مكمل رژیم غذایی را مصرف كنند. اما باید توجه داشت كه مصرف این داروها با همدیگر می‌تواند تهدید كننده و حتی كشنده باشد.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران تاكید كردند كه در حال حاضر بیش از نیمی از افراد سالخورده در گروه سنی 57 تا 85 سال در آمریكا حداقل از پنج نوع یا تعداد بیشتری از داروی گوناگون نسخه‌دار یا بدون نسخه استفاده می‌كنند و از هر 25 نفر حداقل یك نفر این داروها را به صورت تركیب شده با هم مصرف می‌نمایند، اما لازم به تذكر است كه تداخل بین این داروها كه در اثر مصرف آنها با هم بروز می‌كند می‌تواند خطرناك باشد و جان فرد را تهدید كند.

این پژوهش از سوی محققان مركز پزشكی دانشگاه شیكاگو در ایالت ایلینویز آمریكا صورت گرفته و شرح آن در مجله انجمن پزشكی آمریكا منتشر شده است.

محققان خاطر نشان كردند كه این روزها سالمندان آمریكایی مقدار زیادی دارو مصرف می‌كند در حالی كه استفاده زیاد از دارو می‌تواند عواقب نامطلوبی در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha