نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می‌شود بودجه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان افزایش یافته است، گفت: این افزایش تنها در بودجه جاری و آن هم سه تا چهار درصد است.

سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها تغییری نکرده است

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می‌شود بودجه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان افزایش یافته است، گفت: این افزایش تنها در بودجه جاری و آن هم سه تا چهار درصد است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها هیچ تغییری نکرده است، گفت: در این بین پزشک خانواده نیز همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نداشته است و تنها افزایشی که گفته می‌شود مربوط به بودجه جاری است و آن هم سه تا چهار درصد است که البته برای دانشگاه‌های علوم پزشکی به همراه درآمد اختصاصی 20 تا 23 درصد خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه اختصاصی بهداشت و درمان افزایش داشته است، گفت: این افزایش در درآمد اختصاصی بوده به گونه‌ای که درآمدها هدفمند شده و بهره‌وری را افزایش دهد یعنی اگر درآمد اختصاصی از محلی به دست می‌آید موجب ارتقا و افزایش بهره‌وری شود.

وی با اشاره به گردش مالی بین دستگاه‌ها در بخش درآمد اختصاصی بهداشت و درمان، گفت: این گردش تا حدودی از بیمه، هدفمندی و فرانشیز به دست می‌آید و اینکه گفته بودند 120 درصد اضافه شده این صحیح نیست به خاطر اینکه در سال جاری 9000 میلیارد تومان مصوب دولت بوده و آن ارزش نسبی خدمات ایجاد شده به نسبت 12 هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی سال 93 است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال 94، 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: در واقع افزایش 120 درصدی را شاهد نیستیم بلکه 80 درصد است زیرا اعتبارات بودجه جاری فقط سه تا چهار درصد افزایش پیدا کرده است در واقع درآمد اختصاصی از طرف دولت نخواهد بود بلکه نوعی کسب درآمد است که تنها موجب بالا بودن بهره‌وری می‌شود بنابراین باید با نظارت و اولویت‌ها این درآمدها اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha