پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳
کد خبر: 142430

کمتر فردی می تواند در برابر شکلات مقاومت کند.

۱۰ ماده غذایی شادی بخش

سلامت نیوز: کمتر فردی می تواند در برابر شکلات مقاومت کند.

شکلات: جزو خوراکی هایی است که نمی توان از آن گذشت؛ مصرف شکلات به بدن در ترشح آندروفین کمک می کند. علاوه بر آن دارای کافئین است که باعث تقویت انرژی و بهبود خلق و خو می شود. علاوه بر شکلات، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارد که باعث بهبود خلق و خو می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

غذاهای تند:مصرف غذاهای تند باعث رهایی آندروفین می شود. شاید احساس شادی که پس از مصرف غذاهای تند در افراد ایجاد می شود، باعث محبوبیت این غذاها شده است.

مغز میوه: اگرچه سرشار از کالری است اما مغز میوه منبع خوب چربی اشباع نشده و غنی از پروتئین، ویتامین های گروه B و سلنیم است. پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می شود و سلنیم در بهبود خلق و خو تاثیر مثبتی دارد.

پاستا: از جمله غذاهایی است که باعث تولید آندروفین می شود. مصرف پاستا که نوعی کربوهیدرات است، احساس خوبی ایجاد می کند. کربوهیدرات ها میزان دسترسی به انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین را افزایش می دهد. پایین بودن میزان سروتونین با بروز افسردگی ارتباط دارد.

موز: موز غنی از پتاسیم است این ماده برای عملکرد عصب ضروری است. قند طبیعی موجود در آن سریع در خون رها می شود، انرژی بدن را افزایش می دهد و کربوهیدرات موجود در آن خلق و خوی فرد را بهبود می دهد.

انگور: این میوه سرشار از ویتامین C است که آندروفین تولید می کند. ویتامین C و قند طبیعی این میوه باعث ایجاد انرژی می شود. انگور با پوست های تیره تر، سرشار از آنتی اکسیدان است.

بستنی: این دسر سرشار از قند و چربی است. کربوهیدرات و چربی بالا به مغز علامت می دهد که هورمون دوپامین رها کند که ترشح این هورمون باعث افزایش انرژی و شادابی در فرد می شود.

توت فرنگی: این میوه سرشار از ویتامین C است که در تولید آندروفین به بدن کمک می کند. همچنین فلاوانوئید موجود در آن خلق و خو را بهبود می دهد، فلاوانوئید نوعی آنتی اکسیدان قوی است که در دفع سموم مضر از بدن موثر است.

گوشت و سویا:مصرف گوشت یا محصولات سویا باعث تولید سروتونین در مغز می شود که در شادابی و بهبود خلق و خو موثر است.

ماهی: اسید های چرب امگا ۳ با بهبود خلق و خو، میزان افسردگی را کاهش می دهد بنابراین ماهی بخورید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha