دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، از هزاران نفری که در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی، به خاطر تزریق خون‌های آلوده، به ویروس اچ آی وی و هپاتیت سی مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد.

سلامت نیوز: دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، از هزاران نفری که در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی، به خاطر تزریق خون‌های آلوده، به ویروس اچ آی وی و هپاتیت سی مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد.

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «رویترز»، قربانیانی که از این ماجرا جان سالم به در بردند و بازماندگان آن‌هایی که جانشان را از دست دادند، سال‌ها مبارزه کردند تا اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه به دست بیاورند، مقصران را بیابند و هم‌چنین غرامت بگیرند.

بسیاری از آن‌هایی که به خاطر خون‌های آلوده گرفتار اچ آی وی یا هپاتیت سی شدند، بیماران هموفیلی و یا افرادی بودند که در شرایط اضطراری به خون نیاز داشتند.

همزمان با انتشار تحقیقی 7 ساله دراین‌باره، در پارلمان از کامرون توضیح خواسته شد و او گفت: «تصور احساس این افراد دشوار است، احساسی که به خاطر ابتلا به هپاتیت سی یا اچ آی وی به آن‌ها دست داده، در حالی که برای یک مسئله دیگر تحت مداوا بوده‌اند. می‌خواهم از طرف دولت، بابت مسئله‌ای که نباید اتفاق می‌افتاد، به تک‌تکشان بگویم متأسفم.» کامرون گفت دولت بریتانیا در 16- 2015 مبلغ 37 میلیون دلار برای پرداخت بهتر غرامت به این افراد اختصاص خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha