معاون درمان وزیر بهداشت گفت: طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه، سطح‌بندی خدمات درمانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر، رشد نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی در مناطق محروم به 77 درصد رسیده است.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه، سطح‌بندی خدمات درمانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر، رشد نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی در مناطق محروم به 77 درصد رسیده است.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با تجمیع مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری در شهرهای بزرگ و کمبود این امکانات در شهرهای کوچک گفت: سطح‌بندی خدمات درمانی، تکلیف برنامه پنجم توسعه است و وزارت بهداشت آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: مجوزهایی که صادر و سرمایه‌گذاری‌هایی که بخش دولتی و غیردولتی در زمینه توسعه خدمات بهداشت درمان انجام می‌شود، در قالب طرح سطح‌بندی خدمات درمانی است و این توسعه در مناطق محروم در حال انجام است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر، رشد نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی در مناطق محروم به 77 درصد رسیده است که در قالب طرح سطح‌بندی خدمات محقق شده است.

وی گفت: بنابراین برنامه ما تمرکززدایی از درمان است، یعنی درمان را به اقصی نقاط کشور ببریم و نیروهای تخصصی، امکانات درمانی، توسعه و بهسازی دستگاه‌ها، توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی را با محوریت مناطق محروم انجام دهیم.

آقاجانی افزود: طرح سطح‌بندی خدمات تمام این موارد توسعه را در مناطق محروم ایجاب می‌کند، اما به این معنی نیست که در هر شهری از کشور همه امکانات ایجاد شود، چرا که اقتصادی و منطقی نیست و هیچ کشوری در دنیا این کار را نمی‌کند.

وی تصریح کرد: باید در سطوح مختلف دسترسی را برای مردم فراهم کنیم، یعنی همه مردم در همه نقاط کشور به خدمات تخصصی،‌ فوق‌تخصصی و عمومی دسترسی پیدا کنند، اما باید در نظر داشته باشیم که این امر با اجرای سطح‌بندی خدمات امکان‌پذیر است که درمان را اقتصادی می‌کند و نیاز به توسعه با منابع ما منطبق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha