یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 143970

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: گرفتگی عضلات به ویژه عضلات پا در هنگام خواب شبانه اگر شدید و مداوم باشد باید جدی گرفته شده و فرد مبتلا به موقع به پزشک مراجعه کند.

سلامت نیوز:یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: گرفتگی عضلات به ویژه عضلات پا در هنگام خواب شبانه اگر شدید و مداوم باشد باید جدی گرفته شده و فرد مبتلا به موقع به پزشک مراجعه کند.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: گرفتگی عضلات به معنی انقباض کوتاه و غیرارادی عضله است که در آن یکی از عضلات بدن بدون اراده و به صورت ناگهانی دچار انقباض شده و شل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تشخیص علت کاملا دقیق گرفتگی عضلات بدن تا حدودی دشوار است، اظهار داشت: با این حال باید درمان بیماری به موقع صورت گیرد تا از بروز مشکلات شدید و حتی خطرناک پیشگیری شود.

درستکار تاکید کرد: گرفتگی عضلات به ویژه عضلات پا در هنگام خواب شبانه اگر شدید و مداوم باشد باید جدی گرفته شده و فرد مبتلا به موقع به پزشک مراجعه کند.

وی گفت: افرادی که دچار بیماریهای نظیر بیماریهای قلبی و عروقی کلیوی عصبی و مغزی و فشار خون بالا هستند باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و گرفتگی عضلات بدن را بیشتر جدی بگیرند.

درستکار افزود: زنان باردار نیز باید بیشتر از سایر زنان مراقب عارضه گرفتگی عضلات بدن باشند و در صورت بروز این عارضه با پزشک خود مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha