یک متخصص ارتوپدی حملات قلبی را یکی از مهم‌ترین عوارض کرامپ‌های گرمایی(گرفتگی عضلات بر اثر گرما) دانست و گفت: این مساله می‌تواند یک تهدید جدی برای زندگی بیماران قلبی محسوب شود.

سلامت نیوزیک متخصص ارتوپدی حملات قلبی را یکی از مهم‌ترین عوارض کرامپ‌های گرمایی(گرفتگی عضلات بر اثر گرما) دانست و گفت: این مساله می‌تواند یک تهدید جدی برای زندگی بیماران قلبی محسوب شود.

دکتر سیروس ملک‌پور در گفت‌و‌گو با آنا درباره گرفتگی عضلات در اثر گرما گفت: کرامپ‌های گرمایی یک گرفتگی غیرارادی عضلات بر اثر گرما است که به طور شایع گریبانگیر افراد پر تحرک و فعال می‌شود. این گرفتگی عضلات معمولا با کاهش آب بدن در ارتباط است و بیشتر عضلات بزرگ مانند عضلات پشت ران، شکم، کمر و بازو را درگیر می‌کند.

وی با توجه به علت بروز این عارضه گفت: گرفتگی عضلات بر اثر گرما چند ساعت بعد از اتمام فعالیت و بر اثر کاهش میزان آب و مایعات بدن ایجاد می‌شود، بنابراین به افراد توصیه می‌شود بعد از انجام نرمش و ورزش آب بنوشند تا مایعات از دست رفته بدن جبران شود.

این متخصص ارتوپدی افزود: کرامپ‌های گرمایی با علائمی مانند درد، استفراغ، سر درد، خستگی مزمن، تعریق فراوان، افزایش دمای بدن، تب و ... همراه است که این علائم می‌تواند برای بیماران قلبی یک تهدید جدی محسوب شود.

ملک‌‌پور حملات قلبی را یکی از مهم‌ترین عوارض کرامپ‌های گرمایی دانست و گفت: بنابراین بیماران قلبی باید تحت نظر پزشک به ورزش و فعالیت بپردازند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه افراد باید به شدت از خوددرمانی خودداری کنند، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود به محض گرفتگی عضلات، فعالیت خود را متوقف سازند و به مقدار فراوان آب و مایعات دیگر بنوشند و بعد از گذشت مدت کوتاهی به آرامی ورزش‌های کششی را انجام دهند و در نهایت در صورت بهبود نیافتن به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha