قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت : طرح جامع پنج ساله مبارزه با بیماری ایدز تدوین و از سال ‪ ۸۶‬در كشور اجرا می‌شود.

طرح جامع پنج ساله مبارزه با ایدز تدوین و از سال ‪ ۸۶‬در كشور اجرا می‌شود

به گزارش سلامت نیوز، دكتر "غلامرضا حیدری" روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در آبادان افزود: علاوه بر این طرح ،از محل بند "ط" تبصره ‪ ۱۴‬مالیات سیگار، اعتباراتی برای پیشگیری از بیماریهای سرطان ، مبارزه با دخانیات و احداث مراكز بهداشتی و درمانی در كشور هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به‌مشكل عمده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی اضافه كرد: مشكل عمده ما كمی سهم بخش بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی است.

او ادامه داد : مراكز بهداشتی و درمانی كشور با توجه به قدمت فرسوده و از كار افتاده شدند كه نیاز مبرم به بازسازی دارند.

قایم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت : علاوه بر ساختمانها، تجهیزات این مراكز نیز قدیمی است كه پاسخگوی مردم نمی‌باشد از این رو در برنامه جدید وزارت نوسازی آن اجتناب ناپذیر است.

دكتر حیدری تاكید كرد: رویكرد و برنامه‌های جدید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی تغییر ارایه خدمات بهداشتی است ازاین رو توجه به بیماریهای غیرواگیر مثل بیماریهای قلبی و عروقی در مردان و بیماریهای روانی در زنان و راههای پیشگیری از آنها یكی از شاخصهای مهم برنامه‌های ما می‌باشد.

وی اضافه كرد: در این برنامه ارایه خدمات پیشگیری ، فعالیت فیزیكی ، تغییر رژیم غذایی و آموزش می‌توان تا حدود قابل توجهی از پیشگیری این گونه بیماریها جلوگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha