اسامی تعدادی از محصولات غیربهداشتی، به منظور برخورد قانونی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور با تولید كنندگان و عرضه كنندگان این محصولات اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشكی، بیكینگ پودر با نام تجاری نگین به دلیل عدم اخذ پروانه ساخت، لاوك گل كامو و عرقیات گیاهی و گلاب با نام تجاری نوشبه به دلیل عدم تمدید پروانه ساخت و عدم رعایت شرایط GMP در واحد تولیدی غیرمجاز اعلام شد.

برپایه این گزارش،استفاده از نان شركت تعاونی نانوایان تهران با شماره ثبت 12966 به علت نداشتن پروانه ساخت یا شناسه نظارت و اقدام به تولید و بسته‌بندی بدون رعایت مفاد قانون مواد خوراكی، آشامیدنی، نان خشك ماشینی بهنان مشهد به علت ابطال پروانه‌های تاسیس، بهره برداری و مسئول فنی، رب انار و آبغوره با نام تجاری دادفر و گلباران به دلیل نداشتن پروانه‌های لازم، مكمل پروتئینی گیاهی با نام تجاری صدر به علت فقدان پروانه‌های لازم، لواشك با نام تجاری انارك به علت نداشتن پروانه ساخت ممنوع است.

به گزارش ایسنا،همبرگر و كباب لقمه شركت فرآورده‌های گوشتی شكوهیه با نام تجاری 808 به علت اتمام اعتبار پروانه ساخت،‌عدم نظارت و حضور مسئول فنی، استفاده از مواد اولیه مناسب و غیر بهداشتی، عدم رعایت فرمول ساخت، عدم فعالیت آزمایشگاه كنترل غذا و دارو و وضعیت نامطلوب بهداشتی محیط كارخانه، غیربهداشتی و غیر قابل مصرف هستند.

بنا براین گزارش، طی نامه‌ای از سوی اداره كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور، این دانشگاه‌ها موظف شدند در صورت مشاهده این اقلام غیر بهداشتی، اقدامات قانونی را به عمل آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha