عضو کمیسیون آموزش مجلس از طرح دو فوریتی مجلسی‌ها برای نظام رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: نمایندگان قصد دارند، در صورتی که دولت کاری انجام ندهد، نظام رتبه بندی معلمان را در قالب طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهند تا پس از تصویب آن دولت در مقابل درخواست قانونی مجلس قرار گیرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش مجلس از طرح دو فوریتی مجلسی‌ها برای نظام رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: نمایندگان قصد دارند، در صورتی که دولت کاری انجام ندهد، نظام رتبه بندی معلمان را در قالب طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهند تا پس از تصویب آن دولت در مقابل درخواست قانونی مجلس قرار گیرد.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش با معاون مالی وزارت آموزش و پرورش پیرامون طرح رتبه بندی معلمان که به تازگی کلیات آن در هیات دولت تصویب شده، گفت: آنچه که به عنوان طرح رتبه بندی معلمان در هیات دولت تصویب شده‌‌، همان قانون مدیریت خدمات کشوری است که براساس آن معلمان را به ۵ رتبه؛ پایه، مقدماتی، خبره، ارشد و عالی تقسیم کرده‌اند.

وی افزود: رتبه بندی معلمان در واقع با این ۵ رتبه بنا دارد؛ براساس شاخص‌های مختلفی از جمله سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، ابتکارات، خلاقیت‌ها و پژوهش‌های مختلف افزایش حقوق و مزایایی را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: به نظر کمیسیون این کار خوبی است؛ اما نظام رتبه بندی معلمان که یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، چیز دیگری بود. چیزی که دو سال پیش مطرح شد با طرح فعلی که در هیات دولت تصویب شده، تفاوت دارد.

خسروی خاطرنشان کرد: بعد از توضیحات آقای بطحایی معاون مالی وزارتخانه، بنا شد؛ مجددا بررسی کاملی از سوی کمیسیون آموزش مجلس و کار‌شناسان آموزش و پرورش پیرامون موضوع نظام رتبه بندی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که کمیسیون آموزش مجلس طرح فعلی را به عنوان نظام رتبه بندی معلمان قبول ندارد، اظهار داشت: بنا شد؛ برای تفاهم و توافق در این موضوع، ادامه بررسی‌ها در جلسات بعدی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس از طرح دو فوریتی مجلسی‌ها برای نظام رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: نمایندگان قصد دارند، در صورتی که دولت کاری انجام ندهد، نظام رتبه بندی معلمان را در قالب طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهند تا پس از تصویب آن دولت در مقابل درخواست قانونی مجلس قرار گیرد؛ تاکنون ۵۰ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند.

خسروی با اشاره به اینکه معلمان نسبت به بحث رتبه بندی معلمان خوشبین نیستند، گفت: معلمان معتقدند‌‌؛ همان اندازه‌ای که در سایر دستگاه‌ها افزایش حقوق صورت می‌گیرد، در مورد معلمان هم این افزایش تعلق گیرد و در ‌‌نهایت بر این باور هستند که نظام رتبه بندی مشکلی را حل نمی‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha