وزیر بهداشت گفت: مهلت شركت دخانیات برای درج هشدارهای بهداشتی مصور بر روی پاكت سیگارها رو به اتمام است ضمن این كه دستور‌العمل عاملان مجاز فروش سیگار نیز به زودی اجرایی می‌شود.

كامران باقری لنكرانی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: دستورالعمل درج هشدارهای بهداشتی مصور بر روی پاكت سیگارها حدود 6 ماه پیش به شركت دخانیات ابلاغ شده است، بر اساس این دستورالعمل به شركت دخانیات 6 ماه فرصت داده شده است كه هشدارهای تصویری درباره مضرات دخانیات را بر روی پاكت سیگارها درج كند، این زمان رو به اتمام است و به زودی باید شاهد اجرای این مصوبه باشیم.
وی به زمان دقیق اجرایی شدن این دستورالعمل اشاره نكرد اما گفت: فعالیت ستاد ملی كنترل دخانیات بر اساس قانون جامع دخانیات كشور یك بحث جدید در كشور است و رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس هم باید كمك كنند كه خواسته محدودیت استعمال دخانیات در كشور به یك خواسته عمومی تبدیل شود نه این كه ما بخواهیم به طور تصنعی این قانون را اجرا كنیم.
وزیر بهداشت افزود: اجرای قانون جامع كنترل دخانیات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، مردم باید در جریان این قانون قرار گیرند،‌ مضرات سیگار و دخانیات باید به طور مكرر به مردم گفته شود زیرا تا زمانی كه نتوانیم مردم را در مسیر اجرای این قانون قرار دهیم با اهرم‌های قانونی تعریف شده موفقیت زیادی به دست نمی‌آید.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت اصرار دارد كه اهرم‌های قانون جامع كنترل دخانیات با واقعیات جامعه تطبیق پیدا كند تا منجر به این نشود كه مردم به خصوص گروه‌های در حاشیه احساس محدودیت كنند، باید همزمان با محدودیت‌های قانونی فرهنگ اجرای این قانون هم به وجود بیاید تا اصولاً خود مردم علاقه‌مند به اجرایی شدن این قانون باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha