شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

در ظاهر یکی از ساده ترین کارهای عالم است و در عمل گاهی حتی سخت تر از جابجایی یک تخته سنگ است. فکر می کنید در چه موردی صحبت می کنیم؟ صحبت از به زبان آوردن یک کلمه ساده و کوتاه یعنی «متشکرم» است. کلمه ای جادویی که نه تنها به گرم تر شدن رابطه ما با دیگران کمک می کند، بلکه حتی به سالم تر شدن ما کمک می کند.

سلامت نیوز: در ظاهر یکی از ساده ترین کارهای عالم است و در عمل گاهی حتی سخت تر از جابجایی یک تخته سنگ است. فکر می کنید در چه موردی صحبت می کنیم؟ صحبت از به زبان آوردن یک کلمه ساده و کوتاه یعنی «متشکرم» است. کلمه ای جادویی که نه تنها به گرم تر شدن رابطه ما با دیگران کمک می کند، بلکه حتی به سالم تر شدن ما کمک می کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شاید کمی دور به نظر برسد اما حس قدر دانی تأثیر بی نظیری بر سلامت قلب ما دارد. نتایج آخرین مطالعات محققان نشان داده است: بیماران قلبی که نگاهی مثبت و همراه با رضایت به اتفاقات زندگی دارند و قدر دان زیبایی های زندگی هستند نه تنها از نظز روحی در شرایط بهتری به سر می برند بلکه جسم سالم تری هم دارند. نتایجی که برای زنان و مردان مبتلا به نارسایی های قلبی یکسان است. در واقع مشکلات قلبی که در صورت بی اهمیتی می تواند زندگی و جان ما را با خطر جدی مواجه کند، با تغییر کوچکی در سبک و شیوه زندگی قابل پیشگیری است.

بیماران قلبی که به سپاس گزار نکات مثبت زندگیشان هستند خلق و خوی بهتر، خواب بهتر و با کیفیت تر، خستگی کمتر و سطح کمتری از التهاب و گرفتگی در رگ های قلبی را تجربه می کنند. در مقابل آن دسته بیمارانی که تنها بر روی مشکل جسمانی خود تمرکز کرده اند و دائماً در حال شکایت از محیط اطرافشان هستند، بیماری با سرعت بیشتری در بدنشان رشد می کند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند: بیماران قلبی سه بار در روز بر روی یک تکه کاغذ سه نکته مثبت زندگی خود را بنویسند و به خاطر آنها قدردان زندگی، اطرافیان و خداوند باشند. بنابراین با یک راه ساده و بدون خرج می توان زندگی و بدن سالم تری داشتف راهی آسان که اغلب ما آن را فراموش کرده ایم.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha