شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1447

کارشناسان علم انسان شناسی دانشگاه پالرموی ایتالیا با کمک یک مجسمه ساز صورت اسکلت برجای مانده از یک زن عصر حجری را که در سیسیل زندگی می کرده، بازسازی کردند.

صورت نخستین زن سیسیلی بازسازی شد
 به گزارش سلامت نیوز،اسکلت این زن که 14 هزار سال پیش می زیسته در سال 1937 در غاری در نزدیکی "مسینا" به همراه اسکلت های ناقص 6 فرد دیگر که احتمالا خانواده او بوده اند، پیدا شد.

دانشمندان برای بازسازی این صورت از تکنیک های بازسازی بهره گرفتند. در این تکنیک ها ظاهر صورت براساس شکل جمجمه محاسبه و ارزیابی می شود.

این تکنیک ها اخیرا برای بازسازی صورت فرعون مصریان و کنت "اوگولینو" که یک نجیب زاده توسکانی قرن سیزدهم بوده و استخوان هایش در سال 2001 پیدا شده، مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری "آنسای" ایتالیا، زنی که صورت او بازسازی شده به نام مستعار "تیا" معروف است. این زن اغلب اوقات خود را صرف شکار و جمع آوری میوه و گیاه می کرده است. وی با برخورداری از قد 165 سانتی متری در زمان خود جزو زنان بلند قد بوده است.

کارشناسان تخمین زدند: وی در زمان مرگ 30 سال سن داشته که این سن بیش از طول عمر طبیعی در عصر حجر بوده است. عمر طولانی این زن نشان می دهد که وی از سلامت کافی برخوردار بوده است.

جمجمه اصلی و صورت ساختگی "تیا" اکنون در دانشگاه پالرمو به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha