چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 145269

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت : بیماری اسهال واستفراغ با منشاء ناشناخته در دو روز گذشته، منجر به بستری 96 نفر در مراکز درمانی استان شد.

96 مبتلا به بیماری ناشناخته در چهارمحال وبختیاری

سلامت نیوز:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت : بیماری اسهال واستفراغ با منشاء ناشناخته در دو روز گذشته، منجر به بستری 96 نفر در مراکز درمانی استان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی هاشم زاده، عصر سه شنبه، در نشست قرارگاه زیستی چهارمحال وبختیاری اظهارداشت : این بیماری که منشاء آن ناشناخته است با علائم مانند دل درد، تهوع، اسهال خونی، اسهال آبکی و سردرد همراه است.
 
وی ادامه داد : 55 نفر دربیمارستان هاجر شهرکرد، پنج نفر در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، 20 نفر در بیمارستان بروجن، 15 نفر در بیمارستان لردگان ویک نفر در بیمارستان اردل به دلیل ابتلا به این بیماری بستری و در این مدت 300 بیمار نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
 
هاشم زاده افزود : 40 درصد افراد مبتلا به این بیماری به اسهال خونی و بقیه به اسهال آبکی مبتلا بوده اند.
 
وی تصریح کرد: طبق بررسی های علمی وآزمایش های فنی انجام شده بر روی 26 نمونه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، مشخص و ثابت شده که علت این بیماری به آب آشامیدنی ارتباط ندارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری بیان داشت: بررسی برای شناسایی علت این بیماری با جدیت در حال انجام است.
 
وی اضافه کرد : این بیماری ناشناخته درچهارمحال و بختیاری، اپیدمی نبوده، بلکه درحالت آندمیک است.
 
هاشم زاده عنوان داشت: آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری سالم، شفاف، زلال و بدون هرگونه آلودگی میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است.
 
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شناسایی علت اصلی این بیماری در اولویت کاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان باشد.
 
خدابخش مرادی اظهار کرد: اطلاع رسانی شفاف، صریح و دقیق به مردم باید با اولویت صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: ارائه آموزش های لازم به مردم، به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha